شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورس سیتی‌لاین
90 اسب‌بخار، 10 نفره

 

در کلاس شاسی بلندها، وجود سه ردیف با قابلیت حمل 7 سرنشین آخر خط محسوب می‌شود اما فورس با معرفی سیتی‌لاین مرزها را جا به جا کرد. فورس موتور شرکت چندملیتی هندی محسوب می‌شود که از سال 1958 فعالیت خود را در Pune آغاز کرد.


سیتیلاین شاید مدل جدید 2023 این شرکت باشد اما در اصل نسخه‌ای متفاوت از Trax Toofan و Trax Cruiser به حساب می‌آید که پیشینه آن به دهه 90 باز می‌گردد. هر سه نمونه را به واسطه فرم بدنه می‌توان در کلاس MUV دسته بندی کرد که فرم کلی بدنه آن خصوصا در نمای جانبی از مرسدس بنز G کلاس دهه 90 الگو برداری شده است. به لطف سپر، جلوپنجره و گلگیرهای همرنگ با بدنه سیتیلاین در بین دو مدل دیگر پرمیوم به حساب می‌آید. از نظر ابعاد، این خودرو عجیب و غریب 5120 میلی‌متر طول و 3050 میلی‌متر عرض دارد که به راحتی می‌تواند با چیدمان صندلی 2+3+2+3؛ 10 سرنشین را بدون فضای بار حمل کند. از آنجا که فورس سیتیلاین تنها 4 در با اندازه استاندارد دارد، رسیدن و نشستن در ردیف چهارم بسیار چالش برانگیز خواهد بود. فورس سیتیلاین امکانات ایمنی و رفاهی آنچنانی ندارد و تنها نکته‌ای که توجه را به خود جلب می‌کند، وجود سیستم تهویه مطبوع مجزا برای ردیف عقب است.

 


هر سه مدل فورس سیتیلاین از قوای محرکه قدیمی چهار سیلندر 2.6 لیتر دیزل common-rail مرسدس بنز استفاده می‌کنند که تنها 90 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مانند بسیاری از خودروهای کار و تجاری، سیستم تعلیق در جلو از نوع دوبل جناغی با فنر لول و در عقب از نوع شمش است.


در کمال تعجب فورس سیتیلاین با امکانات کم و قوای محرکه ضعیف 18.430 دلار قیمت دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه