شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام‌وی‌ام آریزو 5 اس
تغییرات در طراحی ظاهری، کابین و امکانات

 

نسخه جدید سدان آریزو 5 شرکت مدیران خودرو که چارمین به روز‌رسانی این محصول به شمار می‌رود به طور رسمی و با نام آریزو 5 اسپرت (آریزو 5 اس) توسط این شرکت رونمایی و معرفی شد.


آریزو 5 اس نسبت به نسخه قبلی این محصول که تا پیش از این درحال عرضه بود تغییراتی را در بخش نمای ظاهری، کابین و تجهیزات و امکانات رفاهی پشت سر گذاشته است. در نمای بیرونی، سپر و جلو پنجره جدید که به نشان S مزین شده، آینه‌های کناری جدید، سپر و دیفیوزر جدید عقب و طرح جدید رینگ‌های 17 اینچی به همراه کالیپرهای ترمز قرمز رنگ از جمله تغییرات آریزو 5 اس به شمار می‌رود.


در داخل کابین نیز تغییر در فرم و ساختار کلی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، دوخت نارنجی روکش صندلی‌ها، پنل جدید برای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، اضافه شدن گرمکن صندلی‌های جلو، فرمان D کات و قابلیت روشن شدن خودرو از راه دور با ریموت (PEPS) را باید از جمله تغییراتی دانست که در آریزو 5 اس نسبت به نسخه قبلی اعمال شده است.


به طور کلی باید بیان کرد که چهارمین نسخه از آریزو 5 در بخش طراحی تغییراتی را بر پایه زبان طراحی محصولات مدرن شرکت چری از سر گذرانده است. در این سبک طراحی از جلوپنجره مشبک ماتریکسی با طرح «واترفال» و مه شکن‌های جدید با طرح «ویندنایف» در دو طرف سپر جلو استفاده شده است.

 


در بخش قوای محرکه و مشخصات فنی، تفاوت خاصی میان آریزو 5 اس و آریزو 5 دیده نمی‌شود و کماکان همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت در دور 5500 و بیشینه گشتاور 210 نیوتن‌متر در محدوده 1750 تا 4000 دور در دقیقه به همراه جعبه‌دنده اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه‌سازی 9 سرعته وظیفه تولید و انتقال قدرت را بر عهده دارند. همچنین سیستم تعلیق در محور جلوی آریزو ۵ اس از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع تیر پیچشی H است.


در بخش تجهیزات و امکانات ایمنی نیز آریزو 5 جدید اسپرت به 6 کیسه هوای ایمنی مجهز است. همچنین سیستم‌های کنترل پایداری، کنترل کشش و کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم نمایش میزان فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی و اتوهولد، فرمان برقی، استارت دکمه‌ای و سامانه ورود بدون کلید، سانروف برقی، دوربین و سنسور دنده عقب و... مجهز شده است. لازم به ذکر است که آریزو 5 اس توانسته است 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین را دریافت کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه