شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نتا U
سورپرایزهای گروه بهمن ادامه دارد

گروه بهمن در دور جدید واردات خودرو، از افتتاح برند تازه‌ای به نام BM Cars خبر داد که به عرضه و فروش خودروهای وارداتی این گروه مشغول خواهد شد. البته اکنون مشخص شده که این تنها برند جدید گروه بهمن نخواهد بود چون آن‌ها تاسیس برند دیگری به نام BM Space را اعلام کرده‌اند که به صورت اختصاصی، به واردات خودروهای لوکس الکتریکی خواهد پرداخت. شوروم این برند تازه‌تاسیس نیز در حال تجهیز شدن و طبق برخی تصاویر غیررسمی که در داخل این شوروم دیده شده بود، مشخص شد که قرار است مدل Neta GT نیز وارد کشور شود. اما بهمن موتور حالا در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران، محصول دیگری از برند نتا را معرفی کرده است که نتا U نام دارد و آماده حضور در بازار کشور می‌شود.

 

نتا U یک کراس‌اوور جذاب و اسپرت الکتریکی است که در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ به صورت رسمی معرفی و تولید و فروش آن از سال ۲۰۲۰ آغاز شد. این خودرو همچنین فیس‌لیفتی در سال ۲۰۲۳ دریافت کرده است. نتا U در نسخه‌های متنوع و متفاوتی در چین عرضه می‌شود و گستره قیمتی آن‌ها بین ۲۱ هزار و ۷۰۰ دلار تا ۳۰ هزار و ۴۰۰ دلار است.

 

قدرت نتا U توسط یک پیشرانه الکتریکی در محور جلو تامین می‌شود که توانایی تولید ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر را دارد. بسته باتری خودرو نیز با یک بار شارژ کامل، می‌تواند مسافتی برابر با ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. زمان موردنیاز برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودرو نیز در وبسایت رسمی نتا ۹.۵ ثانیه اعلام شده است. با استفاده از شارژ سریع DC، می‌توان در تنها ۳۰ دقیقه میزان شارژ باتری را از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش داد.

 

به غیر از گزینه‌های متنوع در عملکرد فنی، نتا U از ظاهر جذاب و زیبایی هم بهره می‌برد. در واقع هدف گروه Hozon Auto که موسس برند نتا محسوب می‌شود، جذب طیف جدیدی از رانندگان نسل جوان بوده است. چراغ‌های LED در جلو و عقب خودرو از طراحی منحصر‌به‌فردی بهره می‌برند و به طور کلی می‌توان گفت که نتا U، توانسته هویت مستقل و مخصوص خود را داشته باشد و می‌خواهد با تکیه بر همین ویژگی، سراغ گروه مخاطبان هدف خود برود. نتا می‌گوید که قصد دارد با معرفی مدل U، کلیشه‌های مربوط به خودروهای الکتریکی را بشکند و نمی‌خواهد از روندهای رایج در طراحی و تولید این نوع خودروها پیروی کند.

 

البته که برای جذب نسل جوان، اهمیت به ظاهر و طراحی کافی نیست. با ورود به اتاقک فناوری‌محور خودرو می‌توان متوجه شد که نتا U چیزی بیشتر از یک پوسته جذاب و شیک است. در فضای داخلی خودرو، سان‌روف پانورامیک و صفحه ۸ اینچی که اطلاعات مختلفی از عملکرد فنی را به نمایش می‌گذارد دیده می‌شوند. فرمان مجهز به دکمه‌های مختلف و چندکاربردی هم باعث تاکید بیشتر در استفاده از تکنولوژی‌های روز شده است. صندلی‌های راننده و سرنشین جلو یادآور صندلی‌های مخصوص ابرخودروهای بسیار سریع و لوکس هستند. صندلی راننده از ۶ جهت پیش‌فرض که به شکل الکتریکی تغییر می‌کنند، پشتییبانی می‌کند و سرنشین جلو نیز به همین تنظیمات منتهی با ۴ جهت پیش‌فرض دسترسی دارد. از سایر ویژگی‌های فضای داخلی خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و فیلتر گرد و غبار هوا (فیلتر تصفیه هوا N95) اشاره کرد.

 

از تجهیزات ایمنی نتا U می‌توان به سیستم‌های ترمز ABS و EBD، ترمز پارک برقی (EPB)، سیستم توقف خودکار (Auto Hold) و سامانه نظارت بر فشار باد تایرها (TPMS) اشاره کرد. سیستم هشدار انحراف از خطوط (LDW) و رادار هشدار برخورد با عابر پیاده (PAS) نیز سایر فناوری‌های ایمنی خودرو را تشکیل می‌دهند.

نظر دهید


در همین زمینه