شبکه‌های اجتماعی

آئودی نسل جدید A3 را معرفی کرد
اتومبیل فارسی - آئودی A3 2021

خبری از نسخه 3 در نیست!

در ادامه معرفی محصولات جدید شرکت‌های بزرگ خودروسازی که به دلیل عدم برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو 2020، تصمیم به رونمایی از محصولات خود در فضای مجازی و به صورت آنلاین گرفته‌اند، آئودی نیز از نسل جدید A3 رونمایی کرد. 

 

این نسل بر اساس پلتفرم نام آشنای MBQ گروه فولکس واگن ساخته شده است و در نسل جدید این هاچ‌بک، خبری از نسخه 3 در به دلیل تقاضای پایین و فروش کم نیست. همانطور که از تصاویر پیدا است، آئودی همان زبان طراحی صریح و جدید خود را در نسل جدید A3 نیز پیاده کرده است. جالب است بدانید که چراغ‌های روشنایی در روز بسته به نسخه انتخابی که شامل S Line ،S3 و RS3 می‌شود متفاوت خواهد بود. همچنین آئودی که همواره در بحث تکنولوژی چراغ‌های LED سرآمد و پیشرو بوده، امکان سفارش چراغ‌های LED ماتریسی را برای نسل جدید A3 فراهم کرده است. 

 

نسل جدید آئودی A3 همانند سئات لئون 2020 در نگاه اول بیش‌تر به یک مینی‌واگن شبیه است تا یک هاچ‌بک تند و تیز و اسپرت. در نسخه پایه رینگ‌های 16 اینچی در نظر گرفته شده است اما قابلیت سفارش رینگ‌های 19 اینچی نیز وجود دارد. همچنین سیستم تعلیق اسپرت در نظر گرفته شده برای A3 جدید قادر است ارتفاع خودرو را تا 15 میلی‌متر کاهش دهد تا پایداری و فرمان‌پذیری بهتری را در اختیار راننده قرار دهد.

 

فضای داخلی کابین نسل جدید آئودی A3 تغییرات گسترده‌ای را پشت سر گذاشته است. بارزترین نکته‌ای که در داخل کابین به چشم می‌آید جانمایی عجیب دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع در سمت راننده است. آئودی در این اتومبیل از یک نمایشگر 10.25 اینچی به جای نشانگرهای سنتی پشت فرمان استفاده کرده که بسته به انتخاب مشتری قابلیت جایگزینی با نمونه 12.3 اینچی را دارا است. همچنین یک نمایشگر 10.1 اینچی لمسی نیز برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیا تعبیه شده که به جای اینکه به طور عمودی از قسمت بالایی داشبورد بیرون زده باشد، کامل در داخل داشبورد جاسازی شده است. آئودی در نسل جدید A3 از سامانه موسوم به shift-by-wire برای جعبه‌دنده اتوماتیک بهره برده است. در این سیستم هیچ ارتباط مکانیکی بین اهرم تعویض دنده و  جعبه‌دنده تعریف نشده و بدین ترتیب دست طراحان برای فضاسازی در ردیف جلو و فضای بین دو صندلی جلو بسیار باز بوده است. 

 

آئودی در ابتدای عرضه برای بازار اروپا امکان انتخاب سه پیشرانه را مهیا کرده است. نمونه اول پیشرانه 1.5 لیتری TFSI توربو با توانایی تولید 150 اسب بخار است. علاوه بر این پیشرانه دو نمونه TDI (توربو دیزل) 2 لیتری با قدرت‌های 116 و 150 اسب‌بخار نیز در دسترس است. قدرت تولید شده از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. علاوه بر این یک پیشرانه 2.5 لیتری 5 سیلندر با توانایی تولید 400 اسب‌بخار برای نسخه RS3 نیز در نظر گرفته شده است. دو نسخه پلاگین هیبرید نیز از پیشرانه توربوشارژ 1.4 لیتری TSI به همراه موتور الکتریکی و جعبه‌دنده 6 سرعته DSG بهره می‌برد. لازم به ذکر است که در تمامی مدل‌هایی که به پیشرانه با قدرت کم‌تر از 150 اسب‌بخار مجهز هستند، از سیستم تعلیق میله پیچشی در محور عقب استفاده شده و این در حالی است که در نسخه‌های قوی‌تر سیستم تعلیق چند اتصالی جایگزین نمونه پیچشی در محور عقب خواهد شد. آئودی در آینده نزدیک سامانه چهارچرخ محرک کواترو را نیز برای این هاچ‌بک ارائه خواهد کرد.

 

نظر دهید