شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هاوال H-Dog
جدیدترین پلاگین هایبرید چینی

 

در نمایشگاه گوانگژو امسال خودروهای بسیار جذابی معرفی شدند که یکی از آنها هاوال H-Dog است. هدف هاوال از ساخت این شاسی بلند، جوان‌هایی هستند که می‌خواهند یک خودرو شهری با ظاهری تنومند داشته باشند و آخر هفته‌ها برای تفریح به بیرون از شهر بروند. هاوال با چنین تفکری اچ داگ را تولید کرده و این مهم به خوبی در طراحی آن با فرم باکس مانند و حجیم در کنار خطوط ظریف و سطوح صاف دیده می‌شود.


نمای جلو بسیار ساده طراحی شده و کاملا شبیه به خودروهای آفرودی است اما در عقب طراحی هاوال اچ داگ به واسطه فرم چراغ‌ها و شیشه عقب منحنی بیشتر به خودروهای شهری تمایل دارد. نمای جانبی با گلگیر‌های حجیم مربعی با پوشش پلاستیکی که خطوط تیز دارد جذاب‌تر از هر دو نمای دیگر به نظر می‌رسد. اگر کمی دقت کنید یک تو رفتگی در اثر خطوط گلگیر در مرکز این نما و روی درها ایجاد شده که در قسمت پایین نیز یک شکاف آن را تکمیل می‌کند.


کابین هاوال H-Dog نیز با همان دید اصلی هاوال طراحی شده و در عین حال که با نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز و نمایشگر پشت فرمان حس و حال مدرن و خودرو شهری دارد، سبک چیدمان و طراحی آن مانند شاسی بلند‌های گردن کلفت آفرودر است. هاوال برای کابین از چرم و فیبر کربن استفاده کرده تا این حس را بهتر منتقل کند.


این شاسی بلند با دو قوای محرکه در چین عرضه خواهد شد که نمونه پایه دارای پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربو با 238 اسب‌بخار قدرت با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و نمونه دیگر از نوع پلاگین هایبرید با پیشرانه 1.5 لیتر توربو و موتور الکتریکی است که 326 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. برد مسافت این نمونه در حالت تمام برقی تنها 150 کیلومتر خواهد بود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه