شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بنز SL 63 Motorsport Collectors
به مناسبت قهرمانی 2021

 

فصل 2022 فرمول 1 برای مرسدس به هیچ عنوان خوب نبود و آنها با بهترین خود فاصله بسیار زیادی داشتند. ژرمن‌ها تنها در گرندپری برزیل توانستند پیروز شوند که در نهایت در جدول تیمی سوم شدند. اما فصل 2021 آنها علی رغم اینکه مقام نخست راننده‌ها را به مکس ورشتپن واگذار کردند اما در جدول تیمی به عنوان قهرمانی رسیدند. به همین منظور مرسدس تصمیم گرفت تا نسخه‌ای از SL را با تیراژ محدود و خاص به این فصل اختصاص دهد.


این مدل بر اساس بالاترین نمونه SL 63 با رنگ و استایل خودرو قهرمان جهان ساخته شد و نام Motorsport Collectors Edition را یدک می‌کشد. لیوری این خودرو مطابق W12 لوئیس همیلتون و والتری بوتاس است که از رنگ نقره‌ای در جلو آغاز و به مشکی obsidian ختم می‌شود. نوار‌های سبز رنگ پتروناس نیز به تضاد کنتراست این نمونه کمک می‌کند. در انتهای خودرو ستاره سه پر مرسدس با تعداد بالا کار شده تا همه چیز مطابق خودرو اصلی پیاده سازی شده باشد. تزئیناتی مانند جلوپنجره کروم مشکی، کلیپرهای ترمز مشکی و لوگوهای مشکی به واسطه پکیج AMG Night Package و یا AMG Night Package II بر روی خودرو نقش می‌بند.


AMG پکیج آیرودینامیک خود را با ورودی‌ و خروجی‌های هوا بزرگ‌تر وهمچنین دفیوزر بزرگ‌تر در زیر خودرو بر روی SL نصب کرده تا پایداری بهتر و مقاوت کمتری نسبت به هوای پیش رو داشته باشد. رینگ‌های 21 اینچ 10 پر دوبل مشکی رنگ، سقف پارچه‌ای مشکی، صندلی‌های AMG Performance با چرم ناپا مشکی و دوخت قرمز یا زرد، تزئینات فیبر کربن، سیستم صوتی برمستر، نمایشگر هدآپ و AMG Track Pace telemetry system از ویژگی‌های این رودستر خاص محسوب می‌شوند.


مرسدس تنها 100 دستگاه از این خودرو تولید می‌کند که همراه با آن به خریداران یک چادر مخصوص پارچه‌ای که پاره نمی‌شود و داخل آن از آستر ضد الکترسیته ساکن از جنس فلانل دوخته شده به خریدار تحویل می‌دهد.


قوای محرکه بدون تغییر مانده و همچنان از نوع 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو است که 585 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این رودستر برای رسیدن به تندی 100 کیلومتر بر ساعت تنها 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد و در صورت ادامه به بیشینه سرعت 315 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

نظر دهید


در همین زمینه