شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آلپین A110R فرناندو آلونسو
محدود در 32 دستگاه

 

ابتدای هفته، الپین از مدل A110 R که نسخه‌ای با عملکرد بهینه نسبت به S بود رونمایی کرد و حالا برای طرفداران فرمول 1 سورپرایزی جذاب دارد. این یک نسخه ویژه و تولید محدود با قیمت نجومی 148 هزار یورو است که لقب گران‌قیمت‌ترین خودرو تولید شده توسط بخش اسپرت رنو یعنی الپین را به خود اختصاص می‌دهد.


از این خودرو تنها 32 دستگاه تولید خواهد شد که دلیل واضحی دارد. فرناندو آلونسو دیاز راننده اسپانیایی 41 ساله تیم الپین در طول فعالیت حرفه‌ای خود در مسابقات F1 32 برد به دست آورده که همین موضوع تیراژ این خودرو را توجیه می‌کند. این راننده انتهای فصل از الپین به استون مارتین می‌رود و همین موضوع می‌تواند دلیل خوبی برای یک یادگاری و تولید خودرویی تولید محدود باشد.


اما تفاوت این نمونه با مدل ساده R که 105 هزار یورو قیمت دارد چیست و چه مواردی باعث اختلاف قیمت 43 هزار یورو می‌شود. مانند نمونه R خودرو آلپین A110 R نیز تنها با رنگ آبی مات عرضه می‌شود که کاپوت آن نیز همرنگ بدنه است. امضا فرناندو آلونسو روی شیشه‌های لچکی عقب و تغییر رنگ پرچم فرانسه در ستون C به زرد، نارنجی و آبی که همان رنگ نارنجی بر روی کلیپر‌های ترمز نیز استفاده شده از تغییرات خارج خودرو به حساب می‌آیند. داخلی کابین آلپین A110 R نیز پرچمی که روی رو دری‌ها قرار داشت نیز مانند بدنه تغییر داده شده و دستگیره‌های آن نیز به رنگ نارنجی درآمده است. از دیگر موارد کابین آلپین A110 R می‌توان به امضا فرناندو آلونسو بر روی پشت سری‌ها، وجود پلاک شناسایی برای تیراژ تولید و نوشتن شعار فرناندو آلونسو "بیش از یک مسیر به بالای کوه وجود دارد" بر روی آفتابگیر خودرو اشاره کرد. همراه با این خودرو یک کلاه ایمنی با امضا این راننده نیز هدیه داده می‌شود.


Alpine A110 R Fernando Alonso Edition از همان پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتر توربو استفاده می‌کند که 300 اسب‌بخار قدرت و 340 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. برای هندلینگ و پایداری بیشتر، سیستم تعلیق مانند نسخه R سفت‌تر و 10 میلیمتر نزدیک‌تر به سطح زمین است. رینگ‌های 18 اینچ فیبر کربن با طرح نامتقارن با لاستیک‌های میشلین نیز ار نسخه R به این نمونه رسیده تا کاهش وزن را تجربه کند.


بد نیست بدانید این اولین خودرو آلپین A110 R با امضا فرناندو آلونسو نیست، زیرا نزدیک به یک دهه قبل زمانی که این راننده در تیم فراری رانندگی می‌کرد یک دستگاه 599 GTB که برای 60 سال پیروزی در فرمول یک تولید شده بود که آن را آلونسو امضا کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه