شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هوندا آکورد 2023
اتومبیل فارسی - هوندا آکورد 2023
ورود به نسل یازده

 

پس از گذشت 5 سال، هوندا نسل یازدهم آکورد را با چهره و تکنولوژی‌های تازه معرفی کرد. طراحی این خودرو نسبت به نسل قبل محافظه‌کارانه‌تر شده و از خط مشی جدید هوندا تبعیت می‌کند. کاپوت کشیده، جلوپنجره شش ضلعی جدید با مش لوزی، چراغ‌های LED باریک و سپر با ورودی هوا عریض نمای رو به رو را ساده اما باوقار نشان می‌دهد. نمای جانبی ساده و بدون هیچ پیچیدگی خاصی طراحی شده اما به محض اینکه به عقب آکورد می‌رسید، تغییرات بیش از پیش به چشم می‌آید. نسل قبلی از فرم کلی خمیده با چراغ‌های خرچنگی بهره می‌برد اما در نسل جدید، فرم این بخش باکسی‌تر شده و از چراغ‌های به هم پیوسته LED و اسپویلر یکپارچه استفاده می‌کند.


بسیاری از جزئیات در زمان عرضه مشخص خواهد شد اما، این مدل به صورت استاندارد از آینه‌های هم رنگ بدنه و رینگ‌های آلیاژی 17 اینچ سود می‌برد درحالیکه تریم اسپرت با آینه‌ها و اسپویلر عقب و رینگ‌های آلیاژی 19 اینچ مشکی عرضه خواهد شد. تریم اسپرت L دارای دفیوزر مشکی رنگ منحصر به فرد و تریم تورینگ دارای تزئینات مشکی رنگ، رینگ‌های 19 اینچ مشکی همراه با تزئینات نقره‌ای است.


از نظر ابعاد نسل جدید آکورد دارای طول 4971، عرض 1862، ارتفاع 1450 و فاصله بین دو محور 2830 میلی‌متر است که این باعث می‌شود تا نسبت به نسل قبل خود 69 میلیمتر کشیده‌تر باشد. فضای پای ردیف عقب 1036 میلی‌متر اعلام شده که نسبت به نسل قبلی 10 میلی‌متر بیشتر شده، همینطور فضای صندوق بار نیز به گفته هوندا با 473 لیتر، بیشترین ظرفیت را در بین همکلاسان خود دارد.


فرم کلی فضای داخلی آکورد خصوصا داشبورد، خروجی تهویه مطبوع، نمایشگر 10.2 اینچ پشت فرمان، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 7 اینچ با قابلیت اندروید اتو (به صورت اتصال با سیم) و اپل کار پلی به سیویک شباهت دارد. در تریم‌های بالاتر اسپرت، اسپرت L، EX-L و تورینگ (Touring) سیستم اطلاعات و سرگرمی به 12.3 اینچ همراه با اپل کار پلی و اندروید اتو وایرلس تبدیل می‌شود. سیستم اطلاعات و سرگرمی آکورد از به روز رسانی هوایی بهره می‌برد و در تریم تورینگ این سیستم با یکپارچه سازی گوگل دست سرنشینان را برای استفاده از مواردی همچون گوگل مپ، گوگل اسیستنت، گوگل پلی و... باز می‌گذارد. تریم کابین از نوع مشکی پیانویی است و صندلی‌ها با نگهدارنده‌های کناری به روز شده‌اند تا آسایش سرنشینان در مسیر‌های طولانی تامین شود.


از نظر امکانات، LX سطح پایه آکورد به حساب می‌آید و تجهیزات زیادی ندارد؛ در عوض تریم EX دارای صندلی‌ برقی 8 جهته راننده، گرمکن صندلی جلو، تهویه مطبوع 2 نقطه‌ای و ‌مون رو‌ف است. تریم اسپرت علاوه بر موارد گفته شده؛ تودوزی منحصر به فرد مشکی، پدال‌های آلومینیومی و فرمان چرم را بیشتر دارد. خریدارانی که به دنبال تجمل بیشتری هستند باید تریم‌های EX-L و اسپرت L را انتخاب کنند که صندلی شاگرد برقی 4 جهته از جنس چرم را بیشتر از تریم‌های دیگر دارند. اما بالاترین تریم آکورد یعنی تورینگ با صندلی‌های چرمی، گرمکن و سرد کن ردیف جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، هدآپ دیسپلی، شارژر وایرلس و سیستم صوتی 12 بلندگو Bose عرضه خواهد شد.


آکورد LX و EX از پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتر توربو استفاده می‌کند که ارتقاهایی همچون سیستم به روزرسانی شده VTEC، سیستم تزریق مستقیم ارتقا یافته، کاتالیزور جدید فعال در سرما، میل‌لنگ تقویت شده و سیستم بازبینی شده روغن که صدای کمتری تولید می‌کند بر روی آن انجام شده است. حاصل این تغییرات خروجی 192 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود که توسط گیربکس CVT بهبود یافته که نوید رانندگی آرام‌تر را می‌دهد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.


متاسفانه پیشرانه 2 لیتر توربو که 252 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد، از لیست هوندا حذف شده است. در نتیجه مشتریانی که دنبال پرفورمنس بیشتر هستند باید تریمهای بالاتر را انتخاب کنند که از سیستم هایبرید با دو موتور الکتریکی نسل چهارم بهره می‌برند. پیشرانه 2 لیتر اتکینسون همراه با دو موتور الکتریکی 204 اسب‌بخار قدرت و 335 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که 8 اسب‌بخار نسبت به قبل کمتر است.


هوندا شاسی آکورد جدید را تقویت کرده تا هندلینگ و سواری بهتری را به ارمغان بیاورد. این شرکت می‌گوید، با سیستم تعلیق مستقل هر چهارچرخ به همراه دمپر‌ها و بلبرینگ جدید و به روز رسانی‌های فرمان؛ رانندگی با آکورد جذاب‌تر از قبل خواهد بود.


در بخش امکانات ایمنی، آکورد از ایربگ‌های جدید جلو بهره می‌برد که برای تصادفات و برخورد‌هایی که زاویه دار هستند ارتقا پیدا کرده تا آسیب‌ها کاهش پیدا کند. خریداران همچنین از ایربگ‌های زانو و جانبی عقب، سیستم‌های کمکی راننده موسوم به Sensing و دوربین جدید با زاویه دید 90 درجه، سیستم بهبود یافته نقطه کور (می‌تواند اجسام را تا فاصله 25 متر تشخیص دهد)، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی بین خطوط و Traffic Jam Assist بهره‌مند خواهند شد.


این خودرو در Marysville اوهایو تولید می‌شود و قیمت آن نیز در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد.

 

 

نظر دهید