اتومبیل فارسی - میتسوبیشی اوتلندر
ارتقای ظرفیت باتری اوتلندر 

 میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی برای مدل 2025 به‌ روز رسانی دریافت کرده است و در ماه مارس آینده عرضه خواهد شد. اگرچه ظاهر اوتلندر جدید تقریباً با مدل قبلی تفاوت چندانی ندارد، اما مجهز به پیشرانه پلاگین هیبرید نسل جدیدی است که برد الکتریکی بیشتری دارد.

 

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر 2025

مانند اوتلندر پلاگین هیبریدی فعلی، اوتلندر 2025 نیز دارای یک موتور بنزینی 2.4 لیتری با توان 134 اسب بخار و 203 نیوتن متر است که در جلو با یک موتور الکتریکی به توان 114 اسب بخار و 255 نیوتن متر همراه شده است. همچنین در عقب نیز یک موتور الکتریکی با توان 134 اسب بخار و 195 نیوتن متر قرار دارد. به طور کلی، این SUV توان ترکیبی 302 اسب بخار 225 کیلووات دارد و می‌تواند در 7.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

یکی از به‌روزرسانی‌های کلیدی برای سال 2025 اضافه شدن باتری لیتیوم-یونی جدید با ظرفیت 22.7 کیلووات ساعت است که کمی بزرگ‌تر از باتری 20 کیلووات ساعتی مدل قبلی است. میتسوبیشی اعلام کرده است که اوتلندر پلاگین هیبریدی 2025 می‌تواند تا 86 کیلومتر را تنها با نیروی الکتریکی طی کند. ظرفیت باک سوخت نیز به 53 لیتر افزایش یافته است، به این معنا که این SUV با یک باک پر و باتری کاملاً شارژ شده می‌تواند تا 844 کیلومتر را طی کند.

 

حالت‌های رانندگی میتسوبیشی اوتلندر 2025

چندین حالت رانندگی مختلف برای سیستم پلاگین هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر 2025 وجود دارد، از جمله حالت تمام الکتریکی (EV-only)، حالت هیبریدی سری که در آن موتور بنزینی در صورت نیاز برق تولید می‌کند و حالت هیبریدی موازی که در آن موتور الکتریکی و بنزینی به‌طور همزمان کار می‌کنند. همچنین رانندگان می‌توانند از حالت ذخیره (Save) برای حفظ سطح شارژ باتری و حالت شارژ (Charge) برای شارژ باتری در حین حرکت استفاده کنند. مانند نسخه قبلی، اوتلندر پلاگین هیبریدی جدید نیز به صورت استاندارد با هر دو نوع شارژ Type 2 و کادمو عرضه می‌شود.

در جای دیگری، میتسوبیشی اعلام کرده است که سیستم S-AWC برای به حداکثر رساندن کشش در تمام شرایط رانندگی بهبود یافته است. تغییرات جزئی در اجزای شاسی برای بهبود هندلینگ ایجاد شده و لاستیک‌ها و سیستم تعلیق برای بهبود راحتی سواری بازنگری شده‌اند. همچنین بهبودهایی در سیستم فرمان ایجاد شده است تا در هنگام پارک کردن سبک‌تر باشد و در عین حال در سرعت‌های متوسط و بالا بازخورد بیشتری ارائه دهد.

 

تغییرات ظاهری  میتسوبیشی اوتلندر 2025

از نظر ظاهری، مدل 2025 شامل جلوپنجره، چرخ‌های 20 اینچی شش‌پره و چراغ‌های عقب جدید است. تغییرات در کابین نیز ادامه دارد. مهم‌ترین به‌روزرسانی یک صفحه نمایش جدید 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی است که جایگزین سیستم 9.0 اینچی قبلی شده و نرم‌افزار جدید و بهبود یافته‌ای را اجرا می‌کند. همچنین سیستم‌های صوتی جدید یاماها با 12 بلندگو و یک شارژر بی‌سیم 15 واتی Qi برای تلفن‌های هوشمند وجود دارد.

میتسوبیشی هنوز جزئیات قیمت اوتلندر پلاگین هیبریدی 2025 را اعلام نکرده است.

 


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی