شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید فورد F-150 معرفی شد
اتومبیل فارسی - فورد F-150 2021

همه فن‌حریف و جذاب

فورد، نسل جدید F-150 را در حالی معرفی کرده که این پیکاپ پرطرفدار و همه فن حریف تغییراتی جزئی را در طراحی ظاهری پشت سر گذاشته و عمده تغییرات اعمال شده مربوط به ویژگی‌های فنی و عملکردی آن است. 

 

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اعمال شده در F-150 جدید را باید در هندسه و گرافیک جدید چراغ‌ها، تغییرات جزئی در نوارهای کرومی تزئینی، جلوپنجره‌های جدید و چراغ‌های مه‌شکن بازطراحی شده دانست. کابین F-150 جدید نیز به یک نمایشگر 8 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی به صورت استاندارد یا یک نمونه 12 اینچی سفارشی مجهز شده است. این نمایشگرها از جدیدترین نسخه نرم‌افزاری Ford Sync برخوردار هستند. همچنین یک نمایشگر 12.3 اینچی نیز در پشت فرمان به جای نشانگرهای سنتی نصب شده است.

 

اما بارزترین ویژگی F-150 جدید، استفاده از قوای محرکه هیبریدی برای اولین بار است. این سیستم هیبریدی که پاور بوست نام دارد به یک پیشرانه اکوبوست 6 سیلندر V شکل 3.5 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی 47 اسب‌بخاری با بسته باتری 1.5 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی مجهز است. همچنین این نسخه هیبریدی قادر به یدک‌کشی جرم 5500 کیلوگرمی است. این سامانه هیبریدی ساختاری مشابه با نمونه به کار رفته در فورد اکسپلورر و لینکلن آویاتور گرندتورینگ دارد که در آن موتور الکتریکی به صورت یکپارچه با جعبه‌دنده نصب شده است. ناگفته نماند که این سیستم هیبریدی در اکسپلورر و آویاتور دارای مشکل عدم هماهنگی میان موتور برقی و بنزینی بود که طبق ادعای فورد با به‌روزرسانی جعبه‌دنده و کالیبره کردن موتور الکتریکی با جعبه‌دنده، این مشکل در F-150 جدید به طور کامل برطرف شده است. قوای محرکه هیبریدی عنوان شده قابلیت پیمایش مسافت 1126 کیلومتری را با یک بار سوخت‌گیری دارا است.

 

در کنار استفاده از سامانه هیبریدی، فورد پیشرانه‌های 6 سیلندر اکوبوست 2.7 لیتری، 6 سیلندر 3.3 لیتری و 8 سیلندر 5 لیتری را عینا از مدل 2020 به نسل جدید منتقل کرده است. اما پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست افزایش قدرت و گشتاور را پشت سر گذاشته و نمونه 8 سیلندر 5 لیتری نیز به سامانه غیرفعال‌سازی سیلندر برای مصرف سوخت کم‌تر مجهز شده است. تمامی این پیشرانه‌ها همراه با یک جعبه‌دنده 10 سرعته خودکار که وظیفه انتقال قدرت را به صورت استاندارد به محور عقب و به صورت آپشنال به هر دو محور بر عهده دارد همراه خواهند شد.

 

از جذاب‌ترین ویژگی‌های F-150 جدید را باید استفاده از یک ژنراتور پرتوان دانست که به راحتی می‌تواند برق مورد نیاز برای کمپینگ را تامین کند. این ژنراتور در نسخه‌های مجهز به پیشرانه 2.7 لیتری، 3.5 لیتری و 5 لیتری F-150 جدید، دارای 2 کیلووات توان است اما نسخه هیبریدی به صورت استاندارد دارای ژنراتوری با قدرت 2.4 کیلووات خواهد بود که به صورت آپشنال امکان سفارش نمونه 7.2 کیلوواتی هم برای آن در نظر گرفته شده است. نسخه‌های استاندارد این ژنراتور دارای دو خروجی برق 120 ولتی 20 آمپری هستند اما نمونه 7.2 کیلوواتی دارای 4 خروجی 120 ولتی 20 آمپری و یک خروجی 240 ولتی 30 آمپری است. طبق ادعای فورد، ضعیف‌ترین ژنراتور درنظر گرفته شده برای F-150 جدید نیز قادر به تامین هم‌زمان برق مورد نیاز برای یک گرمکن برقی (هیتر)، تلویزیون، اسپیکر پرتابل، یخچال کوچک و یک مخلوط‌کن است. این درحالی است که نمونه 7.2 کیلوواتی برق مورد نیاز یک خانواده را به طور کامل تامین خواهد کرد.

 

 سیستم سرگرمی جدید، سیستم‌ یدک‌کشی هوشمند به همراه دوربین، سامانه فعال کمکی راننده که در ابتدا برای کراس‌اوور الکتریکی موستانگ MACH-E توسعه یافته بود، میز کار تاشو در ردیف جلو، صندلی‌های تخت‌خواب‌شو، اهرم تعویض دنده تا شونده برای ایجاد فضای مناسب میز کار، طراحی یک میز کار در قسمت داخلی درب محفظه بار و... از دیگر ویژگی‌های F-150 جدید است. 

 

عرضه F-150 جدید از پاییز امسال آغاز خواهد شد و نسخه تمام الکتریکی نیز طی 2 سال آینده عرضه می‌شود.قیمت این پیکاپ دوست داشتنی بر اساس تریم‌های مختلف شامل XL, XLT, Lariat, King Ranch, Platinum, and Limited می‌تواند از 30.000 دلار شروع شده و به بالاتر از 70.000 دلار نیز برسد. 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه