شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آلفارومئو جولیا زاگاتو SWB
شاهکاری از مهد طراحی

 

پس از کمپین‌های مختلف، بالاخره زاگاتو و آلفارومئو از شاهکار به نام جولیا SWB رونمایی کردند. همانطور که از نام این خودرو مشخص است پایه و اساس این شاهکار، سدان جولیا بوده که حالا فاصله بین دو محور آن کوتاه شده و از سدان اسپرت به کوپه اسپرت تغییر کاربری داده است.


نمای رو به رو جولیا SWB به واسطه الهام از آلفارومئو SZ و استفاده از چراغ‌های LED سه نقطه‌ای فیس لیفت جولیا ترکیبی از طراحی قدیم و جدید را به نمایش می‌گذارد. طراحی عقب از فلسفه Kammback استفاده می‌کند که به Giulia TZ شباهت دارد در حالیکه بال بزرگ عقب GTAm را از روی آن برداشته‌اند. در عوض دفیوزر بزرگ با باله‌های عمودی که در مرکز آن دو خروجی اگزوز دیده می‌شود از روی Gran Turismo Alleggerita modificata قرض گرفته شده است.


از نظر طراحی سقف این کوپه ایتالیایی در دو طرف به صورت حبابی برجسته شده تا فضای سر کافی برای سرنشینان ایجاد شود و درها فاقد دستگیره‌های سنتی و حتی مخفی است که به آیرودینامیک آن کمک کند. به غیر از ورودی‌های هوا بزرگ اطراف چراغ‌ها و جلوپنجره آشنا آلفارومئو، جلو و روی کاپوت نیز ورودی‌های ‌هوا ایجاد شده تا خنک‌کاری پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتر توئین توربو که 533 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند به بهترین نحو انجام شود. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 6 سرعته دستی ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود.


جولیا SWB به مناسبت صدمین سالگرد همکاری زاگاتو با آلفارومئو ایجاد شده و مطمئنا قیمتی بالاتر از GTAm خواهد داشت.

 

نظر دهید