شبکه‌های اجتماعی

بازگشت باشکوه دوج دورانگو هلکت 2023
اتومبیل فارسی - دوج دورانو هلکت 2023

به دلیل شور و اشتیاق بالای طرفداران صورت می‌گیرد


دوج برای اولین بار مدل دورانو هلکت را سال 2021 عرضه کرد اما پس از گذشت یکسال به ناگهان آن را از خط تولید خارج کرد. تقاضا برای این شاسی بلند جذاب به اندازه‌ای زیاد بود که دوج برای دومین بار دورانگو هلکت را با مدل 2023 روی خط تولید می‌برد.


مانند نسخه اصلی، قوای محرکه ورانگو هلکت جدید همچنان پیشرانه محبوب و معروف 8 سیلندر 6.2 لیتر سوپرچارجر است که 710 اسب‌بخار قدرت و 874 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه از میلنگ‌های فولادی، پیستون‌های آلیاژی و شاتون‌های آهنگری شده استفاده می‌کند و برای انتقال نیرو و قدرت خود به چرخ‌ها متصل به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک TorqueFlite 8HP95 با هفت مود رانندگی است. با این مشخصات دورانگو هلکت می‌تواند طی مدت زمان 3.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد و مسیر 4/1 مایل را در 11.5 ثانیه طی کند. بیشینه سرعت این شاسی بلند 289 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. این خودرو 2600 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند 3.946 کیلوگرم را به پشت خود یدک بکشد. مصرف سوخت این شاسی بلند قلدر 15 تا 18 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.


تغییرات بصری ورانگو هلکت جدید در نمای جلو، وجود اسپلیتر جدید و ورودی‌های بازبینی شده است و در عقب نیز یک اسپویلر بالای شیشه نصب شده تا 63 کیلوگرم نیروی رو به پایین ایجاد کند. برای مدل 2023، ترمز‌های برمبو با کالیپر‌های شش پیستون در جلو و چهار پیستون در عقب ارتقا پیدا کردند. برای چسبندگی و شتابگیری بهتر این مدل از سیستم جدید لانچ کنترل و Launch Assist program دوج استفاده می‌کند که با وجود سنسور روی چرخ‌ها میزان گردش را محاسبه کرده تا گشتاور پیشرانه را برای به حداکثر رساندن چسبندگی تنظیم ‌کند.


خریداران می‌توانند دورانگو خود را با یکی از دو بسته پلاس و پرمیوم سفارش دهند. پکیج پلاس شامل چرم با کیفیت لاگونا برای صندلی‌ها، یدک‌کش تریلر، سانروف برقی و امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد می‌شود. اماکات پکیج پرمیوم که علاوه بر امکانات پکیج پلاس دارای کمربند‌های ایمنی قرمز رنگ، پوشش چرم نمایشگر پشت فرمان، تزئینات فیبرکربن و سیستم صوتی هارمن کاردون با 19 بلندگو است.


تیم کونیسکیس مدیر اجرایی دوج گفت: «از زمان معرفی دوج دورانگو هلکت در سال 2020، شور و اشتیاق بسیار بالایی در طرفداران ایجاد شد. ما حتی در زمان تولید، برنامه آن را به تمدید رساندیم اما تقاضا به اندازه‌ای بالا بود که مجبور شدیم تا نسخه 2023 را بر روی خط تولید برگردانیم. سفارش‌گذاری این خودرو از سپتامبر باز خواهد شد و اولین نمونه‌ها اوایل سال 2023 به دست مشتریان خواهد رسید.»

 

نظر دهید


در همین زمینه