شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام‌جی سایبرستر
ام‌جی Cyberster

 

وزرات صنعت و فناوری اطلاعات چین، مشخصات فنی مهم ام‌جی سایبرستر را که مدت زمان زیادی است منتظر آن مانده‌ایم فاش کرد.


بر اساس این اطلاعات، دو پیکربندی برای قوای محرکه ام‌جی سایبرستر در نظر گرفته شده که اولین نمونه به عنوان پایه از نوع دیفرانسیل عقب با 310 اسب‌بخار قدرت است و نمونه دوم که به صورت چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد از یک موتور الکتریکی 335 اسب‌بخار در قسمت عقب و یک موتور الکتریکی 201 اسب‌بخار در جلو بهره می‌برد که مجموعا 536 اسب‌بخار قدرت و 727 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با توجه به این اعداد، نسخه چهارچرخ محرک در مدت زمان 3 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


نیرو بخش باتری‌های در هر دو مدل ام‌جی سایبرستر پک باتری 77 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ می‌تواند 579 کیلومتر بُرد مسافت داشته باشد. وزن این خودرو مشخص نشده اما چینی‌ها به شدت مشغول کاهش وزن هستند تا آن را به 1984 برسانند.


طراحی کابین ام‌جی سایبرستر نسبت به طراحی خارجی در سطح پائین‌تری قرار می‌گیرد. مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی روز، این نمونه نیز از نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر پشت فرمان یک تکه منحنی بهره می‌برد. کنسول مرکزی میزبان کلید‌های تهویه مطبوع در بالا، کلیدهای تغییر وضعیت گیربکس، نمایشگر portrait-oriented و کلیدهای کنترل سقف بازشو و درهای پروانه‌ای است که فرم کلی آن به شورولت کوروت شباهت دارد.


فرمانی که در نمونه کانسپت ام‌جی سایبرستر وجود داشت از نوع Yoke بود که در نسخه تولیدی با نمونه سه شاخ D کات و پدل شیفتر‌های پشت آن جایگزین شده است. دو ناب چرخشی بر روی فرمان دیده می‌شود که سمت راست به رنگ قرمز و نوشته Super مزین شده که احتمالا سایبرستر را در بالاترین پرفورمنس قرار می‌دهد و دکمه سمت چپ نیز عکس فرمان دارد که به احتمال زیاد راننده می‌تواند تنظیمات فرمان را از این طریق انجام دهد.


برخلاف اکثر خودروها، در ام‌جی سایبرستر کلید ترمز پارک الکترونیکی گوشه سمت چپ کنار کلید‌های تنظیم چراغ و اهرم باز شدن در کاپوت قرار گرفته است. کابین از چرم پوشیده شده و به جای اینکه یک خودرو اسپرت الکتریکی را یادآور باشد بیشتر شبیه به محصولات گرند تورر شباهت دارد.


قیمت ام‌جی سایبرستر مشخص نشده اما MG با ساخت این نمونه ثابت کرد که می‌توان خودرو اسپرت الکتریکی جذاب با قیمت مناسب تولید کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه