شبکه‌های اجتماعی

2024 Mercedes Benz GLC 400 e 4Matic Coupe AMG Line
2024 Mercedes Benz GLC 400 e 4Matic Coupe AMG Line
همراه با پکیج AMG استاندارد

 

بالاخره پس از ماه‌ها انتظار و انتشار عکس‌های متعدد جاسوسی، مرسدس بنز GLC کوپه به صورت رسمی معرفی شد. تغییرات این خودرو در خارج و داخل بسیار آشکار و قابل تشخیص است. در زمان عرضه تنها GLC 300 کوپه معرفی شد که به صورت استاندارد از پکیج AMG Line بهره می‌برد. این بدین معنا خواهد بود که تمام نمونه‌های کوپه از این پس از جلوپنجره ستاره‌ای AMG استفاده خواهند کرد و زیر آنها رینگ‌های 19 اینچ (20 اینچ سفارشی) قرار می‌گیرد.


با نگاه به طراحی خارجی مرسدس بنز GLC کوپه نسبت به نمونه قبلی به سرعت متوجه تغییر فرم و گرافیک چراغ‌های جلو، فرم و مش جلوپنجره، زیرسپر و ورودی‌های هوا کناری، تغییر خط شانه، قوس سقف، فرم نمای جانبی، تغییر استایل رکاب‌ها، تغییر فرم و گرافیک چراغ‌های عقب، دیفیوزر عقب و همینطور در صندق عقب خواهید شد. این فرم‌های اصلاح شده ضریب درگ مرسدس بنز GLC کوپه جدید را به 0.27 رسانده‌اند.


داخل کابین مرسدس بنز GLC کوپه 2023 نیز تغییرات بسیار گسترده است که شامل غربیلک فرمان سه شاخ مانند نسخه S کلاس، نمایشگر دیجیتال 11.9 اینچ پشت فرمان، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 12.3 اینچ شناور مشابه S کلاس، فرم کلی داشبرد، فرم کلی کنسول میانی و تغییر محل و شکل دریچه‌های تهویه مطبوع می‌شوند. با توجه به وجود پکیج AMG Line به صورت استاندارد، داخل کابین از چرم، تزئینات چوبی، سانروف پانوراما، گرمکن صندلی، سیستم صوتی 3D برمستر، دوربین 360 درجه، کنترل خودرو در سرپایینی، پد شارژ وایرلس و سیستم به روز رسانی MBUX استفاده شده است.


از نظر ابعاد، فضای بار استاندارد مرسدس بنز GLC کوپه 543 لیتر است که در مقایسه با نسخه استاندارد کم‌تر اما در برابر نسخه کوپه قبلی بیش‌تر شده است؛ در حالی که اگر ردیف دوم خوابانده شود 1489 لیتر فضای بار در دسترس قرار می‌گیرد. به صورت کلی مدل 2024؛ 3 سانتی‌مترکشیده‌تر، 3.5 سانتی‌متر بلند‌تر و 0.5 سانتی‌متر در قسمت جلو عریض‌تر از نسخه قبل شده است.


مرسدس بنز GLC کوپه از همان پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربو همراه با سیستم هایبرید خفیف بهره می‌برد که 255 اسب‌بخار قدرت و 399 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قیمت این خودرو و زمان دقیق عرضه آن مشخص نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه