شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جی‌ام‌سی سیرا الکتریکی 2024
با برد مسافت 643 کیلومتر

 

رفته رفته باید پیکاپ‌های دیزل و بنزینی را فراموش کنید، زیرا دور دورِ پیکاپ‌های قدرتمند الکتریکی با برد مسافت بیشتر است. جی‌ام‌سی پس از هامر، دومین پیکاپ الکتریکی خود را به تازگی معرفی کرد تا سهم بازار بیشتری در اختیار داشته باشد. این خودرو عملا با شورولت سیلورادو یکسان و بر پایه پلتفرم GM BT1 توسعه پیدا کرده‌اند.


بر خلاف پیکاپ‌های درونسوز آمریکایی پیکاپ سیرا از شاسی مستقل بهره نمی‌برد و همراه با باطری‌های Ultium جنرال موتورز به صورت یکپارچه با اتاق تولید می‌شود. این خودرو با یکبار شارژ می‌تواند 643 کیلومتر پیمایش داشته باشد و می‌تواند با شارژر 350 کیلووات با قابلیت 800 ولت DC در مدت زمان 10 دقیقه خودرو را برای طی مسیر 160 کیلومتر آماده کند. اگر تجهیزات کامل جی‌ام‌سی سیرا موجود باشد، این خودرو می‌تواند برای مدت زمان 21 روز برق وسایل مورد نیاز و ضروری یک خانه را تامین کند.


سیرا تنها در نسخه دو کابین یا به اصطلاح crew cab pickup تولید می‌شود که با توجه به این موضوع، فضای بار تنها 1.8 متر طول خواهد داشت. بالاتر اشاره کردیم که این خودرو با سیلورادو اشتراکات زیادی دارد و حالا در این زمینه نیز مانند آن دارای midgate (یا دری میان فضای کابین و قسمت بار) است که با باز کردن آن و خواباندن ردیف دوم فضای قسمت با از 1.8 به 2.7 متر ارتقا پیدا می‌کند. اگر این میزان برای بار زدن کافی نباشد آن زمان مالک باید در چند کاربره قسمت عقب را باز کند تا فضا به 3.3 متر برسد.


برای داشتن برق در کمپ‌ها و یا مواردی از این دست، سیرا می‌تواند از طریق 10 خروجی (پریز) 10.2 کیلووات برق در اختیار کاربران قرار دهد. با این سیستم می‌توان یک خودرو الکتریکی دیگر را شارژ کرد.


اما تمام موارد بالا در حیطه امکانات جانبی قرار می‌گیرند و مهمترین موضوع همچنان خروجی این پیکاپ محسوب می‌شود. سیرا الکتریکی از دو موتور استفاده می‌کند که یکی در محور جلو و دیگری بر روی محور عقب نصب شده تا 754 اسب‌بخار قدرت و 1064 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. این خروجی دقیقا با شورولت سیلورادو RST برابر است. حالت Max Power در سیرا باعث می‌شود تا شتاب اولیه این خودرو 4.5 ثانیه باشد. فرمان پذیری چرخ‌های عقب به همراه حالت رانندگی خرچنگی (حالت رانندگی به سمت بغل) و سیستم تعلیق بادی که می‌تواند ارتفاع سواری را تا 5 سانتیمتر بالا و یا پایین ببرد به صورت استاندارد بر روی این مدل نصب می‌شود. سیرا می‌تواند 4.309 کیلوگرم را به پشت خود بکشد و 589 کیلوگرم بار حمل کند.

 


داخل کابین سیرا تغییرات فاحشی نسبت به سیلورادو دارد. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 16.8 اینچ عمودی به همراه نمایشگر دیجیتال 11.8 اینچ پشت فرمان و یک هدآپ دیسپلی رنگی که اطلاعات مورد نیاز را بر روی شیشه جلو منعکس می‌کند برخی از این تغییرات هستند. از آنجا که سیرا با تریم دنالی معرفی شده وجود تزئینات با کیفیت چوب و آلومینیوم و امکاناتی مانند سوپر کروز، سقف پانوراما، 14 دوربین، سیستم صوتی بوز و سیستم استارت بدون دست (تنها کافی است که کلید در دست یا جیبتان باشد و داخل کابین شوید در اینصورت خودرو روشن و اماده حرکت خواهد بود) طبیعی است.


تمام موارد ذکر شده متعلق به تریم دنالی ادشن یک (Denali Edition 1) است که برچسب قیمت 107.000 دلار بدون احتساب 1.695 دلار هزینه مقصد دارد. این تریم ابتدا اوایل سال 2024 عرضه می‌شود و سپس تریم‌های Sierra EV AT4 و Elevation سال 2025 به نمایندگی‌ها می‌رسند. جی‌ام‌سی می‌گوید تریم‌های نام برده در محدوده 50 هزار دلار خواهند بود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه