شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا کرولا جی‌آر
شروع قیمت از ۳۷ هزار دلار

 

تویوتا کرولا GR 2023 ماه مارس سال جاری معرفی شد تا تویوتا بار دیگر به بازار هاچ‌بک‌های داغ آمریکا شمالی برگردد. این خودرو که استایلی مانند خودرو‌های رالی دارد هم اکنون در حال فروش در این بازار است و حالا قیمت مدل‌های آن را با هم بررسی می‌کنیم.


پایه‌ترین مدل کرولا GR یعنی Core قیمتی 36.995 دلاری دارد که احتمالا از این تریم حدود 5000 دستگاه در سال اول تولید شود. این مدل به صورت استاندارد از صندلی‌های اسپرت با سه رنگ بدنه به فروش می‌رسد اما به صورت سفارشی، خریداران می‌توانند موارد بسیاری را بر روی خودرو خود داشته باشند. به طور مثال پکیج Cold Weather به این خودرو گرمکن صندلی جلو و فرمان را اضافه خواهد کرد و یا Technology package که با هزینه بیشتر سیستم ناوبری، سیستم استریو ارتقا یافته و شارژر وایرلس گوشی را در دسترس راننده و سرنشیان قرار می‌دهد.


GR Corolla Circuit تریم میانی این هاچ‌بک جذاب است که 43.995 دلار قیمت دارد. این تریم تنها برای سال 2023 قابل دسترس است و دیگر تولید نخواهد شد. تجهیزات استاندارد این مدل شامل دیفرانسیل لغزش محدود برای هر دو اکسل، سقف فیبر کربن، چرم مصنوعی، سیستم صوتی پرمیوم و تجهیزاتی که در نسخه پایه سفارشی هستند می‌شود. از این نسخه تنها 1500 دستگاه تولید خواهد شد.

 


اما بالاترین و بهترین تریم کرولا، Morizo Edition است. قیمت این تریم از 50.995 دلار آغاز می‌شود که گشتاور بیشتر و وزن کمتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد. برای کاهش وزن، صندلی‌های ردیف عقب، بلندگو‌های عقب، رگولاتور شیشه عقب، تیغه برف و موتور برف پاک‌کن عقب برداشته شده است. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این تریم تولید خواهد شد.


صرف نظر از تریم‌های مختلف، قوای محرکه کرولا جی‌آر از نوع سه سیلندر 1.6 لیتر است که 300 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور ( تریم موریزو 400 نیوتن‌متر گشتاور دارد ) تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس شش سرعته دستی و سیستم چهارچرخ محرک GR-Four به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه