شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پورشه 911 داکار 2023
کندترین 911

 

عکس‌ها و فیلمهای جاسوسی بسیاری طی این مدت از 911 داکار منتشر شده بود و حالا پورشه عجیب‌ترین نسخه‌ای که می‌توانست از 911 تولید کند را به صورت رسمی معرفی کرد. این پورشه 911 با سیستم تعلیق مرتفع و لاستیک‌های آل ترین (All-Terrian) به صورت استاندارد از کارخانه بیرون خواهد آمد و با توجه به تعداد تولید 2500 دستگاهی آن، نادر خواهد بود.


پورشه 911 داکار از سیستم تعلیق کالیبراسیون شده بهره می‌برد که ارتفاع خودرو از سطح زمین را 50 میلی‌متر بلندتر کرده و یک کیت لیفت نیز در کنار آن قرار داده شده تا در مواقع لزوم این میزان ارتفاع را تا 30 میلی‌متر بیشتر کند. در کل 911 داکار نزدیک به 81 میلی‌متر ارتفاع از سطح زمین بیشتری نسبت به 911 کررا استاندارد دارد که آن را نزدیک به خیلی از کراس‌اوورهای بازار می‌کند.


با توجه به بیشینه سرعت پورشه 911 داکار که 241 کیلومتر بر ساعت اعلام شده، نسخه داکار کندترین نمونه از 911 به حساب می‌آید. پیرلی می‌گوید برای حفظ تایرهای اَت اسکُرپین (AT Scorpion) که مخصوص این خودرو تولید شده این محدودیت الکترونیکی را برای سرعت 911 داکار در نظر گرفته‌اند. سایز این لاستیک‌ها در جلو 245/45 با رینگ 19 اینچ و 295/40 با رینگ 20 اینچ در عقب است. این لاستیک‌ها برای AT بودن طراحی شده‌اند اما همچنان دارای سختی Z هستند که برای سطوح صاف‌تر استفاده می‌شود. مالکینی که به دنبال تایر‌های متفاوتی هستند نیز می‌توانند تایر‌های تابستانی و زمستانی را به صورت سفارشی برای خودرو خود خریداری کنند.


قوای محرکه پورشه 911 داکار از نوع شش سیلندر 3 لیتر توئین توربو با 473 اسب‌بخار قدرت و 570 نیوتن‌متر گشتاور است. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 8 سرعته PDK به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. شتاب اولیه داکار با لانچ کنترل 3.2 ثانیه اعلام شده که همچنان چشمگیر به نظر می‌رسد. دو نوع رانندگی آفروود و رالی برای این خودرو در نظر گرفته شده که مود اول برای مسیر‌های بیراهه در نظر گرفته شده و ارتفاع خودرو را در بالاترین حد نگه می‌دارد و مود رالی نیز برای سرگرمی و سطوح نرم‌تر قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. یک لانچ کنترل مخصوص با نام رالی لانچ کنترل (Rallye Launch Control) نیز وجود دارد تا در مواقع شتاب‌گیری بر روی سطوح نرم‌تر، هرزگردی چرخ‌ها کمتر شود.


چه بر روی جاده و چه بیرون جاده؛ کنترل شاسی داینامیک پورشه (Porsche Dynamic Chassis Control) و فرمان پذیری چرخ‌های عقب که به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب می‌شود به پویایی و پایداری پورشه 911 داکار این خودرو کمک بسیار شایانی می‌کند. برای ثبات و داون فروس بیشتر، یک اسپویلر ثابت در عقب و یک کاپوت CFRP که از GT3 قرض گرفته شده نیز روی این خودرو قرار دارد.


برای افرادی که 911 داکار مجهز‌تری می‌خواهند، می‌توانند نمونه‌ای که با چادر سقفی، سبد بار با قابلیت حمل 41 کیلوگرم، گلگیر‌های گشادتر و قلاب یدک کشی قرمز رنگ به فروش می‌رسد را سفارش دهند. برای افزایش حس و حال رالی، پورشه از تم تیم رالی با رنگ بندی سفید و آبی و شماره 1 تا 999 رالی که به صورت سفارشی قابل خرید است استفاده می‌کند.


مالکین پورشه 911 داکار می‌توانند از فرصت خرید انحصاری ساعت ویژه پورشه دیزاین با تم داکار استفاده کنند. خرید این خودرو با احتساب هزینه‌های مقصد، از 223.450 دلار شروع می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه