شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جیپ‌ رنگلر
به مناسبت ۲۰ سالگی تریم روبیکن

 

جیپ 20 سال پیش تریم روبیکن را که نام آن، از روی یک مسیر آفرود معروف در کالیفرنیا گرفته شده برای رنگلر معرفی کرد. حالا با فرا رسیدن بیست‌اُمین سالگرد این تریم؛ جیپ نسخه‌ای ویژه و تولید محدود از Wrangler Rubicon 20th Anniversary edition را بر روی دو مدل 392 و 4xe معرفی کرده است.


تفاوتی نمی‌کند که خریداران کدام نسخه را انتخاب می‌کنند در هر صورت برای هر دو نمونه ارتقا‌های بصری و فنی وجود دارد. جیپ برای این دو مدل سیستم تعلیق نیم اینچ و رینگ‌های چند تکه با مهره در نظر گرفته و اگر مدل 392 را با پیشرانه همی انتخاب کنند کمپرسور هوا آنبُرد نیز بر روی آن نصب می‌شود. برای افرادی که آپدیت و تغییرات بیشتری می‌خواهند پکیج American Expedition Vehicles یا AEV در نظر گرفته شده که با انتخاب آن تایرهای 37 اینچ، وینچ، سپر و محافظ‌های زیر بدنه AEV، سیستم تعلیق ارتقا یافته، چراغ‌های آفرود، دمپر فرمان AEV، تغییر نسبت محور به 4.56:1 در مدل 4xe و تایر بند پشت بر روی خودرو نصب می‌شود.


در خصوص تغییرات ظاهری، جیپ جلوپنجره جدید همراه با سپر و گارد محافظ فولادی که پیچ می‌شود، دوربین جلو یکپارچه آفرود، کیت ابزار 83 تکه و نشان Anniversary 20th را بر روی خودرو قرار می‌دهد. داخل کابین از چرم به رنگ قرمز و مشکی پوشیده شده که حسی متفاوت به سرنشینان القا کند.


جیم موریسون رئیس جیپ در خصوص این نمونه گفت: «بیست سال قبل، گروهی از مهندسان مشتاق جیپ، با هزینه شخصی خود اقدام به طراحی و توسعه تواناترین نسخه رنگلر با نام روبیکن کردند. آنها می‌دانستند که مشتریان جیپ دقیقا به چه چیزی نیاز داشتند و در انتهای مسیر خود نیز پیروز شدند.»


هنوز تعداد تولید این دو مشخص نشده و شروع تولید آن سه ماهه انتهایی سال 2023 خواهد بود. جیپ می‌گوید پکیج AEV ll به 150 دستگاه محدود می‌شود و قیمت گزافی دارد. این پکیج بدون احتساب هزینه حمل 995 دلاری برای 392 20.135 دلار و برای 4xe 21.983 دلار هزینه در بر خواهد داشت. قیمت نمونه 20اُمین سال برای مدل 392 معادل 69.585 و برای 4xe معادل 90.895 دلار است.

 

نظر دهید


در همین زمینه