شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ماهیندرا تار روکس
کپی هندی جیپ رانگلر

ماهیندرا، سازنده‌ی خودروهای هندی، با معرفی تار روکس، نسخه‌ای چهاردر از شاسی‌بلند آفرودی محبوب تار، گامی دیگر در صنعت خودروسازی برداشته است.

تار روکس که طراحی آن الهام گرفته از جیپ رانگلر است، بر روی یک شاسی نردبانی جدید ساخته شده و ظاهری مدرن‌تر و سواری نرم‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد. ماهیندرا تأکید کرده است که توانایی‌های آفرودی این خودرو به هیچ وجه کاهش نیافته است. این اقدام ماهیندرا در حالی صورت می‌گیرد که سابقه‌ی همکاری طولانی‌مدتی با شرکت جیپ دارد و از دههٔ ۴۰ میلادی، خودروهای جیپ ویلیز را تحت لیسانس در هند تولید می‌کرده است.

 

مشخصات ظاهری ماهیندرا تار روکس

تار روکس به‌عنوان نسل جدیدی از خانواده تار، تغییرات ظاهری قابل توجهی را نسبت به نسخه دو در تجربه کرده است. فراتر از اضافه شدن دو در و کشیده‌تر شدن بدنه، جلوپنجره با طراحی جدید و شش شیار عمودی دو بخشی، چهره این شاسی‌بلند هندی را کاملاً دگرگون کرده است. سپرهای به‌روز شده با خطوط تیزتر و چراغ‌های جلو و عقب با گرافیک مدرن LED ، به تار روکس ظاهری مدرن‌تر و اسپرت‌تر بخشیده‌اند. طرح دورنگ سفارشی بدنه نیز به جذابیت بصری خودرو افزوده است. این در حالی است که استفاده از مواد باکیفیت در ساخت سپرها و سایر اجزا، حس استحکام و دوام را به تار روکس منتقل می‌کند.

تار روکس با ۴,۴۲۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱,۹۲۳ میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2850 میلی‌متر، ابعادی بزرگ‌تر از نسخه دو در خود دارد. این افزایش ابعاد، به ویژه در بخش فاصله محوری (400 میلی‌متر بیشتر)، فضای داخلی جادارتر و راحتی بیشتر سرنشینان عقب را به همراه آورده است.
با این حال، تار روکس همچنان با 357 میلی‌متر طول کمتر از رقیب اصلی خود، جیپ رانگلر چهار در، کمی جمع‌وجورتر به نظر می‌رسد. استفاده از رینگ‌های آلیاژی 18 یا 19 اینچی به همراه لاستیک‌های 255 میلی‌متری، به تار روکس ظاهری اسپرت و در عین حال توانمند بخشیده است. این ترکیب، به همراه سیستم تعلیق ارتقا یافته، پایداری و هندلینگ بهتری را در مسیرهای آفرودی و جاده‌ای برای این شاسی‌بلند هندی فراهم می‌کند.

اگرچه کابین تار روکس ریشه در طراحی نسخه دو در دارد، اما ماهیندرا با بهبود قابل توجه کیفیت مواد و کاهش لرزش و ارتعاش، فضایی آرام‌تر و لوکس‌تر را برای سرنشینان فراهم کرده است. یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی به عنوان استاندارد در تمامی تیپ‌ها ارائه می‌شود که در تیپ‌های بالاتر با یک کلاستر دیجیتالی هم‌ اندازه همراه می‌شود. این سیستم اطلاعات سرگرمی، با امکانات متنوعی مانند اتصال به گوشی هوشمند و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، تجربه‌ای مدرن و لذت‌بخش از رانندگی را ارائه می‌دهد.

در تیپ پرچم‌دار، امکانات لوکسی مانند صندلی‌های جلو با قابلیت تهویه، جعبه‌داشبورد خنک‌کننده، سانروف پانوراما و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۹ بلندگو، تجربه‌ای شبیه به خودروهای لوکس را به همراه دارد. این امکانات، همراه با طراحی داخلی مدرن و ارگونومیک، تار روکس را به یک شاسی‌بلند آفرود با کابینی راحت و مجهز تبدیل کرده است.
ماهیندرا با تجهیز تار روکس به شش ایربگ به عنوان استاندارد و بیش از ده سیستم کمک‌راننده، تعهد خود به ایمنی را نشان داده است. این شاسی‌بلند هندی با دستیابی به سطح دو رانندگی خودکار، امکاناتی مانند کروز کنترل تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

 

مشخصات فنی ماهیندرا تار روکس

ماهیندرا برای تار روکس دو گزینه پیشرانه قدرتمند را در نظر گرفته است که نسبت به نسخه دو در به طور قابل توجهی بهبود یافته‌اند. پیشرانه بنزینی 2 لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت (GDI)، توانایی تولید 174 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این در حالی است که پیشرانه دیزلی 2.2 لیتری توربوشارژ، 172 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گشتاور بالای هر دو پیشرانه، به ویژه در دورهای پایین، به تار روکس توانایی آفرودی بسیار خوبی بخشیده است. نیروی تولیدی توسط پیشرانه‌ها به وسیله یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک آیسین به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود. گیربکس اتوماتیک آیسین به دلیل تعویض دنده‌های نرم و سریع، تجربه رانندگی لذت‌بخش‌تری را ارائه می‌دهد. همچنین، سیستم چهارچرخ محرک به همراه قفل دیفرانسیل الکترونیکی، به تار روکس توانایی عبور از مسیرهای سخت و ناهموار را می‌دهد. با توجه به این مشخصات فنی، تار روکس رقیبی جدی برای سایر شاسی‌بلندهای آفرود در بازار محسوب می‌شود.

استفاده از شاسی نردبانی جدید M-Glyde، که به لطف مهندسی دقیق، سطح راحتی‌ای مشابه با شاسی‌بلندهای با ساختار یکپارچه مانند ماهیندرا XUV700 را ارائه می‌کند، یک دستاورد بزرگ برای ماهیندرا محسوب می‌شود. ترکیب سیستم تعلیق مستقل دو جناقی در جلو و اکسل صلب در عقب، به تار روکس پایداری و هندلینگ خوبی در مسیرهای مختلف بخشیده است. این مشخصات ایمنی و فنی، تار روکس را به یک شاسی‌بلند آفرودی تبدیل کرده که هم در مسیرهای ناهموار عملکرد خوبی دارد و هم راحتی سرنشینان را در اولویت قرار می‌دهد.

تار روکس با ظاهری خشن و توانایی‌های آفرود قدرتمند، به عنوان یک شاسی‌بلند آفرودی تمام‌عیار معرفی شده است. سیستم 4Xplore که شامل قفل الکترونیکی دیفرانسیل‌ها و چندین حالت رانندگی مختلف برای مسیرهای گوناگون است، به تار روکس امکان می‌دهد تا به راحتی از سخت‌ترین مسیرهای آفرود عبور کند. سیستم کمکی هوشمند کرال، که برای اولین بار در یک خودروی هندی به کار رفته است، به راننده کمک می‌کند تا با دقت بیشتری بر روی مسیرهای سنگلاخی حرکت کند.
زاویه حمله 41.7 درجه و قابلیت عبور از عمق 650 میلی‌متری آب، نشان از توانایی بالای تار روکس در عبور از موانع و رودخانه‌ها دارد. با این مشخصات فنی، تار روکس رقیبی جدی برای سایر شاسی‌بلندهای آفرودی مانند جیپ رانگلر و فورد برانکو محسوب می‌شود.

ماهیندرا تار روکس با قیمتی رقابتی وارد بازار هند شده است. قیمت این شاسی‌بلند آفرودی از 13 میلیون روپیه (حدود 15,500 دلار) برای نسخه پایه بنزینی با گیربکس دستی و دبفرانسیل عقب آغاز می‌شود و تا 20.5 میلیون روپیه (حدود 24,400 دلار) برای نسخه فول آپشن دیزلی با گیربکس اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک افزایش می‌یابد. با وجود امکانات فراوان و توانایی‌های آفرود بالا، قیمت تار روکس نسبت به رقبا در کلاس خود بسیار رقابتی است. البته، تفاوت قیمتی حدود 2000 دلاری بین نسخه‌های دو در و چهار در نیز قابل توجه است. با این حال، امکانات بیشتر و فضای داخلی جادارتر نسخه چهار در، این تفاوت قیمت را توجیه می‌کند. تحویل تار روکس به مشتریان از ماه آینده آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود این خودرو با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان به شاسی‌بلندهای آفرودی روبرو شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه