شبکه‌های اجتماعی

فولکس‌واگن گلف R جدید با قدرت بیش‌تر رونمایی شد
اتومبیل فارسی - فولکس‌واگن گلف R 2022

شتاب صفر تا 100 در 4.7 ثانیه

فولکس واگن به طور رسمی گلف R جدید را با قدرت، ویژگی‌های عملکردی و تجهیزات بیش‌تر از قبل معرفی کرد.

گلف R 2022 به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مجهز است که توانایی تولید 315 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه در قیاس با نسخه قبلی 27 اسب بخار قدرت و 41 نیوتن متر گشتاور بیش‌تری را تولید می‌کند. همچنین فولکس‌واگن اعلام کرده است که به طور استاندارد برای بازار ایالات متحده و کانادا، جعبه دنده 6 سرعته دستی را در نظر گرفته و امکان سفارش نمونه 7 سرعته دو کلاچه (DSG) نیز وجود دارد اما گلف R جدید در بازارهای اروپایی به طور انحصاری با جعبه دنده دو کلاچه عرضه می‌شود. 

صرف نظر از اینکه کدام سیستم انتقال قدرت انتخاب شده باشد، تمام مدل‌ها به سیستم چهار چرخ محرک مجهز خواهند بود. فولکس‌واگن معتقد است که این سامانه کمک شایانی در هندلینگ بهتر و از بین بردن کم‌فرمانی خواهد کرد.


گلف R 2020 با تغییرات صورت گرفته می‌تواند در مدت زمان 4.7 ثانیه از حالت سکون به رمز سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن نیز روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

گلف R جدید دارای سیستم تعلیق اسپرت با فنرهایی سخت‌تر از قبل است. مهندسان فولکس‌واگن همچنین یک فریم آلومینیومی سبک را در اکسل جلو نصب کرده‌اند تا زاویه کمبر منفی را کاهش داده و پایداری بهتری فراهم شود. این تغییرات همچنین ظاهر خودرو را بهبود می‌بخشد زیرا گلف R جدید حدود 20 میلی‌متر ارتفاع کم‌تری دارد.

فولکس‌واگن گلف R 2020 به سیستم ترمز قوی‌تر از قبل با دیسک‌های ترمز 358 میلی‌متری با سیلندر بزرگ‌تر مجهز شده است. علاوه بر تغییرات ذکر شده، این مدل دارای کمک فنرهای تطبیق‌پذیر، قفل دیفرانسیل الکترونیکی و 6 حالت مختلف رانندگی از جمله Comfort ،Sport ،Race و Individual است.

دو تنظیمات جدید به نام Special و Drift نیز به تنظیمات پیشین اضافه شده که سبب چسبندگی و تماس بیش‌تر تایرها با سطح مسیر می‌شود.

 

در داخل کابین نیز فولکس‌واگن از صندلی‌های اسپرت پوشیده شده با چرم ناپا با تریم آبی و نشان R  استفاده کرده است. همچنین به کار بردن نمایشگر دیجیتالی به جای نشانگرهای پشت فرمان و همچنین یک نمایشگر 10 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی از دیگر ویژگی‌های قابل توجه گلف R جدید است.

فروش فولکس‌واگن گلف R 2022 از نیمه دوم سال 2021 در ایالات متحده آغاز خواهد شد و قیمت دقیق آن نیز هنوز اعلام نشده است.

نظر دهید


در همین زمینه