شبکه‌های اجتماعی

اسلاویا، جدیدترین سدان سگمنت B اشکودا عرضه شد
Automobile Farsi -Skoda Slavia

علاوه بر اشکودا کوشاک و اسلاویا دو مدل دیگر در راه است

 

 

پس از یک کمپین تبلیغاتی طولانی، اشکودا رسما از اسلاویا، سدان سگمنت B جدید خود که برای بازار هند تدارک دیده رونمایی کرد.
شکودا اسلاویا درست مانند اتومبیل دیگر این شرکت جمهوری چک، اشکودا کوشاک برای بازار هند تدارک دیده شده و هر دو روی پلت‌فرم MQB-A0-IN بنا شده‌اند. این مدل از نظر ابعاد و اندازه به ترتیب، 4541 میلی‌متر طول، 1752 میلی‌متر عرض و 1487 میلی‌متر ارتفاع دارد و همچنین فاصله دو محور آن نیز 2651 میلی‌متر است که آن را در ابعاد و اندازه‌ای بزرگ‌تر از نسل اول اشکودا اکتاویا قرار می‌دهد.

 

       بخوانید -> معرفی رودستر مفهومی اسلاویا


اشکودا اسلاویا از آخرین زبان طراحی این شرکت پیروی کرده و از مشخصه‌های اصلی اسلاویا می‌توان به خط سقف کوپه آن اشاره کرد. در حالی که شمای کلی اسلاویا بزرگ‌تر از اکتاویا است اما در برخی از مشخصه‌ها بزرگ‌تر نیست.


از مشخصه‌های طراحی اشکودا اسلاویا در جلو اتومبیل می‌توان به چراغ‌های تمام LED الهام گرفته شده از مدل دیگر این شرکت به نام فابیا اشاره کرد؛ در کنار این چراغ‌ها جلوپنجره شش صلعی نسبتا بزرگی قرار دارد و در زیر آن نیز درست در نزدیکی سپر ورودی‌ هوا تعبیه شده که از خطوط نامنظم شکل گرفته است. اسلاویا در سه تریم اکتیو، آمبیشن و استایل و پنج رنگ بیرونی با چرخ‌های 16 اینچی به بازار عرضه خواهد شد.


داشبورد کم کیفیت سوپر مینی فابیا برای تریم داخلی خودرو استفاده شده و سایر قطعات داخلی از فولکس‌واگن پولو یا ویرتوس تامین شده است. کیفیت، تکنولوژی و طراحی نسبت به مدل‌های قبل در این سگمنت بسیار بهتر شده هرچند تمرکز اصلی بر عملکرد هریک بوده است. 521 لیتر گنجایش صندوق عقب اشکودا اسلاویا بوده کابین نیز از هر نظر اندازه مناسبی دارد و فضای زیادی برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

 

       بخوانید -> فولکس واگن‌هایی که به ایران نرسیدند


نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 10 اینچی با نمایشگر 8 اینچی پشت فرمان هماهنگ شده و فرمان آن نیز دو پره ساخته شده است. تجهیزات این مدل مخصوص بازار هند شامل صندلی‌های جلو گرم شونده شده و ورود به خودرو بدون سوئیچ است. سانروف این اتومبیل آپشنال بوده و همچنین داشبورد اسلاویا مجهز به پد شارژر بی‌سیم است. از دیگر امکانات اشکودا اسلاویا می‌توان به پورت تایپ C برای شارژر گوشی‌های هوشمند سرنشینان عقب، جا لیوانی برای سرنشینان عقب، آویز کت اشاره کرد. از نظر ایمنی نیز می‌توان به شش کیسه هوا، سیستم ایمنی ADAS شامل ترمز خودکار و کنترل و پایداری اتومبیل در سربالایی اشاره کرد.

 

زیر کاپوت اشکودا اسلاویا، مشتریان هندی مختارند بین پیشرانه سه سیلندری با گنجایش 1 لیتر و قدرت 113 اسب‌بخار و پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر که قدرت آن 148 اسب‌بخار است، یکی را انتخاب کنند. پیشرانه کم حجم‌تر از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک با یک مبدل دستی برخوردار بوده و اشکودا اسلاویا با پیشرانه قوی‌تر از جعبه دنده شش سرعته دستی یا 7 سرعته DSG برخوردار است. همه نسخه‌های این مدل از اشکودا دیفرانسیل جلو هستند.

 

       بخوانید -> طرح‌های نمای داخلی اشکودا کوشاک منتشر شد


در حال حاضر این اتومبیل برای سفارش در هند در دسترس مشتریان بوده و تحویل آن برای سه ماهه آینده و در اوایل سال 2022 برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر این دو مدل از اشکودا که به بازار هند عرضه شده‌اند یعنی کوشاک و اسلاویا، گروه فولکس واگن قصد دارد در آینده نزدیک دو مدل دیگر را با برند مادر یعنی فولکس‌واگن به این بازار پرجمعیت ارائه کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه