شبکه‌های اجتماعی

نسخه استیشن پژو 308 معرفی شد + تصاویر
اتومبیل فارسی - پژو 308 استیشن 2022

کارآمد و زیبا

 

 

سه ماه پس از معرفی نسل سوم 308 هاچ‌بک، پژو از نسخه دیگری از این خودرو نیز رونمایی می‌کند. حروف SW کوتاه شده Sports Wagon است و استیشن بودن این 308 را به ما گوشزد می‌کند. خودروساز فرانسوی از فضای بار این خودرو برای خلق یک اتومبیل کارآمد و زیبا بهره جسته است.

 

تیم طراحی پژو برای محصول تازه این شرکت از کراس‌اوور 3008 الهام گرفته که این موضوع از نمای جلو و چراغ‌های led عمودی قابل مشاهده است. طرح چشمگیر جلوپنجره به 308 استیشن جدید ظاهر هیجان‌انگیزتری از گذشتگانش بخشیده است. چراغ‌های جلو با ظرافت زیر خط کاپوت جا گرفته‌اند. طراحی عقب پژو 308 SW به گونه‌ای انجام شده که زاویه‌ای رو به جلو به شیشه عقب داده شده است و ستون C اتومبیل به سمت جلو خمیده شده است. پنجره سوم اتومبیل علی رغم چهار در بودنش اندکی تداعی کننده فرم شوتینگ بریک است.

 

 

      بخوانید >  نسل جدید پژو 308 با تغییرات گسترده و لوگوی جدید پژو رونمایی شد

 

 

طراحی فضای داخل پژو 308 استیشن طوری است که انگار تیمی که طراحی این بخش را به عهده گرفته بوده ارتباطی با تیم طراحی بدنه این اتومبیل نداشته است. در حالی که روی بدنه این اتومبیل شاهد خط‌های منحنی و کشیده هستیم در داخل می‌بینیم که داشبرد با خط‌های صاف و لبه‌های برجسته و جسورانه شکل داده شده است.

 

صفحه کیلومتر و اطلاعات راننده یک نمایشگر TFT است و یک نمایشگر لمسی نیز برای سامانه اطلاعات و سرگرمی در نظر گرفته شده است. یکی از نکات مورد بحث در مورد این اتومبیل که در نسل قبلی نیز شاهد آن بودیم موقعیت غیرمعمول فرمان این پژو است که در ارتفاع پایینی تعبیه شده است. به لطف فاصله دو محور بیشتر در نسل جدید، فضای پا برای سرنشینان عقب نیز افزایش یافته است. فضای بار این پژو 608 لیتر است که با جمع کردن صندلی‌های ردیف عقب به 1634 لیتر قابل افزایش است.

 

در بخش قوای محرکه، پژو قول در دسترس بودن انتخاب‌های گوناگون بنزینی، توربو دیزلی و هیبریدی را داده است که در قوی‌ترین گزینه 225 اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. نیرو پیشرانه از طریق محور محرک جلو و از طریق یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه