شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پورشه کاین
همراه با پیشرانه 8 سیلندر

 

پس از کش و قوس‌های فراوان، عکس‌ها و تیزرهای متعدد؛ بالاخره پورشه کاین جدید معرفی شد. مدل جدید از طراحی خارجی، داشبورد جدید و قوای محرکه ارتقا یافته بهره می‌برد.


کاین پایه همچنان از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتر توربو استفاده می‌کند که خروجی بالاتر 348 اسب‌بخار و 498 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد.


مدل هایبرید کاین نیز در کنار پیشرانه 6 سیلندر درونسوز از موتور الکتریکی جدید قدرتمندتر که به صورت تکی 174 اسب‌بخار قدرت دارد استفاده می‌کند تا در مجموع 463 اسب‌بخار قدرت را به چرخ‌ها برساند. ظرفیت باطری از 17.9 کیلووات ساعت به 25.9 کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده اما پورشه اطلاعاتی از بُرد پیمایش منتشر نکرده است. سیستم شارژ 11 کیلووات AC نیز به این خودرو اضافه شده تا خریدار بتواند آن را با برق خانگی که 2.5 ساعت طول می‌کشد شارژ کند.


کاین S اکنون به جای استفاده از پیشرانه 6 سیلندر قبلی، از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو استفاده می‌کند که 468 اسب‌بخار قدرت و 599 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این اعداد نسبت به قبل 34 اسب‌بخار و 50 نیوتن‌متر بیشتر شده‌اند. با چنین اعدادی هر دو مدل استاندارد و کوپه می‌توانند با بسته اختیاری Sport Chrono تنها در 4.4 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند. حداکثر سرعت نیز 271 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.


قدرتمندترین ورژن کاین 2024 مدل توربو GT است که از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو بهره می‌برد تا 650 اسب‌بخار قدرت تولید کند. کاین جدید تنها در 3.1 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 304 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به فرمان پذیری چرخ‌های عقب، سیستم تعلیق بادی، ترمزهای کامپوزیت سرامیک و لوله اگزوزهای تیتانیومی اشاره کرد.

 


کاین S و E-Hybrid از کمک‌فنرهای جدید و سیستم مدیریت فعال سیستم تعلیق استاندارد بهره می‌برند که راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. سیستم تعلیق بادی جدید که در توربو GT استاندارد خواهد بود برای دیگر مدل‌ها به صورت سفارشی نصب می‌شود.


از نظر تغییرات ظاهری، کاین جدید از چراغ‌های جدید LED ماتریکسی با زاویه تیز‌تر، کاپوت جدید، گلگیر جدید، چراغ‌های عقب جدید و سه رنگ جدید Algarve Blue Metallic, Montego Blue Metallic, Arctic Grey بهره می‌برد.


از نظر تغییرات داخلی کاین جدید نیز، نمایشگر مستقل 12.6 اینچ منحنی پشت فرمان، کنترلگر‌های غربیلک فرمان، نمایشگر 12.3 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی با داشبورد جدید، تغییر مکان سلکتور گیربکس، تغییر مکان کنترلگر سیستم تهویه مطبوع و پد شارژ وایرلس، نمایشگر 10.9 اینچ سرنشین جلو که به صورت سفارشی نصب می‌شود جدید هستند.
 

نظر دهید


در همین زمینه