شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پژو 308 الکتریکی
با برد 400 کیلومتر و در دو مدل هاچ‌بک و واگن

 

پژو به قولی که پیش از این در خصوص تولید و عرضه 308 الکتریکی داده بود عمل کرد. پژو E-308 بر روی همان پلتفرم نمونه بنزینی تولید خواهد شد که باعث می‌شود تا طراحی آن در داخل و خارج با کمی تغییر شبیه به همان مدل بنزینی باشد.


E-308 از باطری جدید با ظرفیت قابل استفاده 51 کیلووات ساعت استفاده می‌کند که با ولتاژ 400 ولت کار می‌کند و ترکیبی از 80 درصد نیکل، 10 درصد منگنز و 10 درصد کبالت است. پژو E-308 با یکبار شارژ کامل می‌تواند در چرخه WLTP مسافتی حدود 400 کیلومتر را بپیماید.


قسمت جلو و زیر بدنه برای عبور بهتر هوا و حفظ آیرودینامیک تغییر کرده است. همچنین برای اصطکاک کمتر، لاستیک‌های جدید بر روی رینگ‌های 18 اینچ آیرودینامیک سوار شده تا در مجموع توان کمتری از باطری هدر رود. پژو مود جدید رانندگی Break را به این خودرو اضافه کرده تا زمانی که راننده پای خود را از روی پدال گاز به منظور کاهش سرعت بر می‌دارد، بازیابی انرژی افزایش پیدا کند. این خودرو با شارژر 100 کیلووات می‌تواند طی مدت زمانی کمتر از 25 دقیقه، باطری را از 20 درصد به 80 درصد برساند.


پژو E-308 که در دو کلاس استیشن واگن و هاچ‌بک تولید می‌شود، از قوای محرکه جدید تازه توسعه یافته استفاده می‌کند که 156 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور دارد. هیچ توضیحی راجع به عملکرد خودرو منتشر نشده و تنها وعده انتقال گشتاور به صورت آنی داده شده است.

 


پژو E-308 را اواسط سال آینده در دو تریم Allure و GT به فروش خواهد رساند. خریداران می‌توانند این خودرو را مستقیما از سایت شرکت خریداری کنند و حتی گزینه‌ای وجود خواهد داشت که وسیله نقلیه فعلی خود را با نمونه جدید تعویض کنند. این خودروها بدون هیچ هزینه اضافی درب منزل آنها تحویل خواهند شد.


پژو ادعا می‌کند E-308 SW اولین استیشن واگن الکتریکی یک شرکت اروپایی خواهد بود اما اشتباه می‌کند زیرا پورشه تایکان اسپرت کراس توریزمو پیش از آن وجود داشته است. این دو خودرو در کنار MG5 الکتریکی جز نادرترین کلاس‌های الکتریکی به حساب می‌آیند.

 

نظر دهید


در همین زمینه