شبکه‌های اجتماعی

هوندا از نسخه هاچ‌بک سیویک 2022 رونمایی کرد
اتومبیل فارسی - هوندا سیویک هاچ‌بک 2022

بازگشت سیویک دنده دستی

 


هوندا سال‌ها سیاست عجیبی را در مورد عرضه نسخه‌های مختلف محصولاتش در پیش گرفته بود و بر اساس آن نسخه‌های متمایزی برای هر بازار به‌خصوص در نظر می‌گرفت. مثلا سیویک کوپه را فقط برای بازار آمریکا نگاه داشته بود و آن را در اروپا عرضه نمی‌کرد. یا نسخه هاچ‌بک را در اروپا به فروش می‌رساند ولی خبری از آن در بازار آمریکا نبود. حالا با معرفی نسخه هاچ‌بک سیویک جدید، خودروساز ژاپنی تغییر رویه داده و مدل هاچ‌بک را به عنوان گزینه دیگری بعد از مدل سدان در اروپا و آمریکا عرضه می‌کند. همچنین خبری از نسخه کوپه این اتومبیل نیست.


با وجود اشتراک‌های فراوان بین دو نسخه سدان و هاچ‌بک، تفاوت‌های بارزی نیز در جزییات طراحی این دو برادر به چشم می‌خورد. سیویک هاچ‌‎بک از جلوپنجره برجسته با طرح لانه‌زنبوری استفاده می‌کند.

 

سپر اتومبیل نیز از یک جلوپنجره A شکل پهن سود می‌برد. تا اینجا طراحی این خودرو مشابهت زیادی با نسخه سدان دارد، اما به جای مه‌شکن‌های مربعی مدل سدان از نمونه گرد بهره جسته است. زه زیر رکاب در نسخه سدان با رنگ مشکی در نظر گرفته شده و به آن ظاهر کشیده‌تری بخشیده است. تفاوت اصلی هاچ‌بک با سدان نیز از اینجا شروع می‌شود یعنی در بخش انتهایی خودرو. جایی که سقف اتومبیل با شیب به انتها می‌رسد و ستون C متمایل به جلو شده است. سپر عقب این اتومبیل نیز به کلی از طراحی متفاوتی بهره می‌برد.


در داخل با طرح لانه‌زنبوری روی داشبرد مواجه می‌شویم که تا پیش از این توسط هوندا به کار برده نشده بود. صفحه نمایشی 7 اینچی و لمسی بالای کنسول میانی وجود دارد که گردونه‌های تنظیم صدا و انتخاب آن با خلاقیت پایین‌تر و درون داشبرد جای داده شده‌اند. نمایشگر 9 اینچی نیز به عنوان یک امکان انتخابی در دسترس خواهد بود. صفحه‌ کیلومتر شمار سیویک هاچ بک در تیپ پایه از یک نمایشگر 7 اینچی و یک سرعت‌سنج عقربه‌ای تشکیل شده است و در تیپ‌های بالاتر با نمونه تمام دیجیتالی با نمایشگر10.2 اینچی TFT جایگزین می‌شود.


پیشرانه‌هایی که در دل سیویک هاچ بک جای می‌گیرند فرقی با مدل سدان ندارند که شامل یک نمونه 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر و یک نمونه 2.0 لیتری تنفس طبیعی است. هر دو این پیشرانه‌ها در کنار یک گیربکس CVT قرار خواهند گرفت. اما نکته بسیار مهم برای عشق ماشین‌ها بازگشت جعبه‌دنده دستی به سیویک است که از نوع شش سرعته خواهد بود و به دلخواه خریداران قابل سفارش است.

 

نظر دهید


در همین زمینه