شبکه‌های اجتماعی

با داچیا داستر فیس‌لیفت 2022 آشنا شوید
اتومبیل فارسی - داچیا داستر 2022

مدرن‌تر و راحت‌تر

 

 

داچیا خودروسازی رومانیایی است که چند سالی است عضوی از زیرمجموعه رنو فرانسه به حساب می‌آید. اگر چه نام داچیا در ایران چندان برای ما آشنا نیست، اما با محصولات این شرکت غریبه نیستیم، زیرا دو محصول تندر 90(با نام اصلی لوگان)، ساندرو و رنو داستر که در سال‌های قبل در ایران عرضه می‌شدند در حقیقت سه محصول از داچیای رومانیایی است در ایران به اصطلاح ری‌بج (rebadge) شده‌اند و تحت برندی که در ذهن مشتریان ایرانی شناخته شده بود، یعنی رنو، به فروش رسیدند.


محصولات داچیا در اروپا از موفقیت قابل توجه‌ای برخوردار شده‌اند در چند سال اخیر و دلیل این موفقیت را نیز می‌توان در توانایی این شرکت به پاسخ نیاز‌های مشتریان با قیمت‌های بسیار معقول دانست. به علاوه این شرکت پیوسته مشغول توسعه و بهبود محصولات خود است که خود می‌تواند عامل مهم دیگری در موفقیت یک خودروسازی باشد.


نسل دوم داچیا داستر حالا به میانه راه رسیده است و منتظر دریافت یک به‌روزرسانی است. در این مرحله فیس‌لیفت داچیا با تمرکز بر هماهنگ شدن طراحی‌اش با نسل تازه ساندرو و لوگان شکل گرفته است و این موضوع به وضوح در طراحی چراغ‌های LED جلو دیده می‌شود. در نسخه جدید نور پایین و راهنماهای این خودرو نیز از نوع LED خواهند بود. رنگ تازه نارنجی آریزونا نیز با شروع عرضه نسخه فیس‌لیفت در دسترس قرار خواهد گرفت.

 


در داخل این خودرو با صندلی‌های جدیدی رو به رو می‌شویم که به منظور راحتی بیشتر و ارگونومی بهتر بازطراحی‌ شده‌اند. در نسخه‌های قبلی یکی از نکات منفی داستر صندلی‌های آن بود که در مدل جدید به نظر می‌رسد این مشکل برطرف شده است. پارچه‌های جدید را نیز می‌توان به نقاط قوت فیس‌لیفت تازه داستر اضافه کرد. همچنین یک نمایشگر 8 اینچی لمسی نیز وسط داشبرد قرار گرفته است. اما مانند قبل ارتفاع کمی پایین آن ممکن است باعث شود نگاه راننده هنگام کار با آن از جاده دور شده و روی تمرکز او تاثیر بگذارد. صحبت از نقاط قوت داستر بود، بد نیست به فهرست جالب توجه امکانات مختلف نسخه جدید این خودرو نگاهی بیندازیم.


هشدار نقطه کور، کروز کنترل، سامانه‌های کمکی پایین‌رفتن از سراشیبی و استارت در سربالایی، سنسور پارک و دوربین 360 درجه، همگی جزو آپشن‌های داستر جدید خواهند بود که برای خریداران خودرویی در این کلاس و رده قیمتی، جذاب به شمار خواهند آمد.
داستر جدید در دو مدل تمام‌چرخ محرک و تک‌محور محرک عرضه خواهد شد و در مدل جدید نیز همچنان پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزلی در دسترس خواهد بود. دو نکته بسیار مهم در مورد سیستم انتقال قدرت داستر جدید وجود دارد. یکی جعبه‌دنده خودکار دو کلاچه که رنو آن را EDC می‌نامد. و دیگری عرضه سیستم ترکیبی LPG و بنزین برای این خودرو است. این سامانه که از سوی داچیا ECO-G 100 خوانده می‌شود مخزنی 50 لیتری برای ذخیره سوخت مایع LPG و مخزنی 50 لیتری برای ذخیره بنزین دارد و قابلیت پیشمایش تا سقف 1,235 کیلومتر را به راننده آن می‌دهد که عدد قابل توجه‌ای است.

 


بیشتر مخاطبان داچیا در این دوران منتظر رسیدن بیگستر و گذار کامل داچیا به هویت جدیدش هستند. به این معنی که در دنیای داچیا، فیس‌لیفت جدید داستر خبر چندان مهمی به شمار نمی‌آید چرا که اتفاقات کلیدی‌تری در راه‌اند. اما داستر جدید که از سپتامبر عرضه خواهد شد می‌تواند برقی به چشمان کسانی که در بازار اروپا به دنبال یک SUV اقتصادی هستند، بیندازد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه