شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام‌وی‌ام X55 کراس
با تغییرات گسترده در نمای داخلی

 

چری نسخه جدید تیگو 5x که در ایران با نام ام‌وی‌ام X55 شناخته می‌شود را منتشر کرد. بر اساس این تصاویر می‌توان گفت جدی‌ترین تغییرات کراس‌اوور کامپکت چری در نمای کابین اتفاق افتاده و چند تغییر جزئی نیز در نمای بیرونی دیده می‌شود.


بر اساس شنیده‌های اتومبیل فارسی، پای این نسخه نیز در نیمه دوم امسال به بازار ایران باز خواهد شد و این محصول، بخشی از برنامه "کراس لایف" مدیران خودرو خواهد بود. مدیران خودرو در این برنامه قصد دارد برند ام‌وی‌ام را متحول کند. نخستین محصول از این برنامه، ام‌وی‌ام ایکس 33 کراس است که در دو سطح تجهیزاتی به بازار ایران عرضه خواهد شد. پسوند کراس پس از ام‌وی‌ام X33 کراس در دو محصول دیگر نیز به کار گرفته خواهد شد که شامل مدل‌های ام‌وی‌ام X55 کراس و X77 کراس می‌شود.


ام‌وی‌ام ایکس 55 کراس، در نمای بیرونی تغییراتی را در جلوپنجره و رینگ‌ها پشت سر گذاشته است. رینگ‌های پنج پره دوبل با رنگ مشکی، تزیینات قرمز رنگ که در برخی تیپ‌ها جای خود را به نمونه کرومی داده است، مهم‌ترین تغییرات ظاهری X55 کراس به شمار می‌رود. با این حال ابعاد ام‌وی‌ام X55 کراس تغییری نکرده است و طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور آن به ترتیب 4358، 1830، 1670 و 2630 میلی‌متر است.


نمای داخلی ام‌وی‌ام X55 کراس اما تحولی جدی‌تری را تجربه کرده است. طراحی داشبورد دقیقا مشابه چیزی است که پیش از این در فونیکس تیگو 8 پرو دیده بودیم، اما مطابق ترند جدید در خودروسازی چین و آنچه در X33 کراس دیده می‌شود، داشبورد با تم دو رنگ آبی و سفید همراه شده است. به نظر می‌رسد دو سطح تجهیزاتی برای ام‌وی‌ام X55 کراس در نظر گرفته شده که در نسخه پایه، صفحه کیلومتر نیمه آنالوگ و مشابه نمونه کنونی است و در نسخه مجهز‌تر، دو نمایشگر به هم متصل تعبیه شده که طراحی آن مشابه تیگو 8 پرو است و یکی از نمایشگرها به عنوان صفحه کیلومتر استفاده می‌شود.

 


به نظر نمی‌رسد تغییری در پیشرانه ام‌وی‌ام X55 کراس صورت گرفته باشد و همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با توان 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌‌متر قدرت آن را تامین کند. این پیشرانه در ام‌وی‌ام X55 پرو به یک جعبه دنده CVT با شبیه سازی 9 سرعته متصل شده که نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. چری این محصول را در برخی بازارهای آمریکای لاتین با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن متر نیز عرضه می‌کند.


جزئیات چندانی از ویژگی‌های ام‌وی‌ام X55 کراس منتشر نشده است، با این حال به نظر می‌رسد مدیران خودرو قصد دارد به بعد "تکنولوژی" شعار خود اهمیت بیش‌تری بدهد و ام‌وی‌ام X55 کراس با تجهیزات بیش‌تری عرضه کند. این تجهیزات شامل دستیار صوتی، نورپردازی مخفی کابین و احتمالا برخی رادارها و سیستم‌های دستیار راننده در ایکس55 کراس می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه