شبکه‌های اجتماعی

مدل مفهومی کادیلاک لیریک معرفی شد
اتومبیل فارسی - مدل مفهومی کادیلاک لیریک 2022

کراس‌اوور برقی کادیلاک

کادیلاک لیریک در اواخر سال 2022 میلادی به عنوان یک کراس‌اوور کاملا برقی به بازار عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که قیمت آن کم‌تر از 75.000 دلار تعیین شود.

 

به گفته استیو کارلایل، رئیس جنرال موتورز آمریكای شمالی، قیمت‌گذاری این اتومبیل باید به نحوی صورت گیرد که بازار پذیرای آن باشد. این شرکت برنامه دارد با تولید انبوه لیریک، به رقابت با تسلا بپردازد. بنابراین کادیلاک به دنبال ترکیبی قابل قبول از ظرفیت باتری، قدرت و مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ است تا بتواند راحت‌تر به این اهداف خود برسد. کادیلاک لیریک بر اساس پلتفرم ماژولار اتومبیل‌های برقی جنرال ‌موتورز ساخته شده است. این مدل با یک باتری 100 کیلووات ساعتی خواهد توانست مسافت 480 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل بپیماید. کادیلاک قصد دارد لیریک را با محور محرک عقب به صورت استاندارد و همچنین نسخه تمام چرخ محرک به صورت سفارشی عرضه کند. 

 

کادیلاک در طراحی لیریک از خطوط منحنی نرم استفاده کرده و بنابراین در طراحی خارجی آن شاهد خطوط تیز و طراحی خشن نیستیم. در داخل کابین یک صفحه نمایش منحنی و بزرگ 33 اینچی در نظر گرفته شده که از پشت فرمان تا قسمت میانی داشبورد امتداد یافته است. نمایش واقعیت افزوده به صورت HUD (هدآپ دیسپلی) و سامانه کمکی راننده موسوم به سوپر کروز از دیگر ویژگی‌های استاندارد کادیلاک لیریک است. 

کادیلاک هنوز جزئیات بیش‌تری در مورد قوای فنی و امکانات رفاهی و ایمنی لیریک اعلام نکرده اما بر اساس گفته‌های مقامات کادیلاک، فرآیند طراحی و نهایی‌سازی نسخه تولید انبوه لیریک تا کنون 85 درصد پیشرفته داشته است. بنابراین دور از انتظار نیست که نسخه تولید انبوه دارای تغییراتی نسبت به نمونه پروتوتایپ فعلی باشد. نسخه نهایی این محصول سال 2022 در بازار آمریکا عرضه خواهد شد و این احتمال وجود دارد که عرضه در بازار چین زودتر صورت گیرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه