شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فیات 500
اولین محصول سواری پارسیان موتور

 

بر اساس اعلام شرکت پارسیان موتور فیات‌های 500 وارداتی این شرکت به زودی مجوز پلاک ملی دریافت کرده و پس از قیمت‌گذاری به بازار عرضه خواهد شد.


شرکت پارسیان موتور برنامه دارد فیات 500 را در نسخه‌های مختلف هاچ‌بک، کانورتیبل و هایبرید به بازار عرضه کند. البته وجود محدودیت‌های قیمتی 20 هزار یورویی برای واردات خودرو کار را برای شرکت‌های واردکننده خودرو سخت کرده تا نتوانند نسخه‌های فول آپشن و هایبرید محصولات خود را به راحتی وارد و به بازار عرضه کنند. فیات 500 هایبریدی یکی از خودروهایی است که اگر محدودیت قیمتی واردات اجازه دهد توسط پارسیان موتور به بازار عرضه خواهد شد.


این شرکت روز گذشته در نمایشگاهی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به منظور ارایه دست‌آوردهای دولت سیزدهم در هفته دولت برگزار شده، با نمایش فیات 500 و 500X حضور پیدا کرد اما طبق اعلام این شرکت خودرو فیات 500 ایکس به دلیل محدودیت قیمتی در واردات خودرو، در دستور کار برای عرضه قرار ندارد.


فیات 500 به یک موتور 1.2 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر 8 سوپاپ مجهز است که 69 اسب بخار قدرت و 102 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه دنده به کار رفته در این مدل از نوع 5 سرعته AMT است.


فیات 500 یکی از شناخته شده‌ترین محصولات فیات است که سابقه تولید آن به دهه 50 میلادی باز می‌گردد. شرکت فیات سعی کرده است که در عرضه نسخه‌های مختلف فیات 500 طراحی منحصر به فرد و نوستالژیک این محصول را تا حد زیادی حفظ کرده و مطابق با تکنولوژی روز، المان‌های پیشرفته و مدرن را به آن اضافه کند. اما همچنان طراحی این محصول یک سمبل و یک آیکون در صنعت خودروسازی به شمار می‌رود و یکی از زیباترین و جذاب‌ترین خودروهای طراحی شده در تاریخ صنعت خودرو به حساب می‌آید.

 

نظر دهید


در همین زمینه