شبکه‌های اجتماعی

بیسو T3 با قیمتی بیش از حد انتظار فروخته می‌شود
Automobile Farsi - Bisu T3

بیسو نیامده شکست خورد

در میانه سال 1397 صحبت‌هایی از تولید برند جدیدی از چین در ایران مطرح شد. بیسو از برندهای زیرمجموعه خودروسازی بایک است که به عنوان خودروهای لوکس این شرکت وارد ایران شده که در واقع این طور نیست، بیسو از زیرمجموعه‌های برند هوآنسو شرکت بایک بوده که ماموریت تعریف شده برای آن، تولید خودروهای ارزان قیمت برای جوان‌ها است.
سیف خودرو شریک تجاری بیسو در ایران، پیش فروش دو محصول این برند با نام‌های بیسو T3 و بیسو T5 را در پایان 1397 آغاز کرد. این شرکت قصد داشت محصولات خود را در کنار کراس‌اوورهای پرفروشی مانند جک و ام‌وی‌ام قرار دهد که حالا پس از دو مرحله پیش فروش به نظر می‌رسد با رسیدن به نقطه هدف تعیین شده بسیار فاصله دارد و استقبال خوبی از خودروهای بیسو نشده است.
پس از گذشت مدت‌ها از پیش فروش محصولات بیسو و پلاک‌گذاری این خودروها اولین سری از بیسو T3 وارد بازار شده‌ و قیمت آن تا 270,000,000 تومان تعیین می‌شود. با توجه به هدف‌گذاری شرکت مادر در مورد برند بیسو قیمت این خودرو بسیار بیش از حد انتظار است.

 

{gallery}gallery/2019/Bisu T3{/gallery}


بیسو T3 از نظر اندازه  با ام‌وی‌ام X22 قابل مقایسه است، بیسو T3 در مقابل ام‌وی‌ام X22 از کیفیت پایین‌تری از نظر ساخت برخوردار بوده و گستردگی خدمات شرکت مدیران خودرو نسبت به سیف خودرو بسیار بیشتر است. از نظر قیمتی نیز ام‌وی‌ام X22 در بالاترین امکانات همچنان 70,000,000 تومان از بیسو ارزان‌تر بوده و در مقابل تنها 4 کیسه هوا و سقف پانوراما نسبت به بیسو T3 کم دارد.
از نظر قدرت، بیسو T3 از هم دسته‌های خود در بازار ایران پیشرانه قوی‌تر دارد، اما باز هم توجیه کننده اختلاف قیمت بالای این خودرو در بازار نمی‌شود، به طور نمونه با توجه به پیشرانه 1300 سی‌سی توربو بیسو T3 با توان 133 اسب‌بخار، توان پیشرانه این اتومبیل قوی‌تر از پیشرانه‌های جک S3 و ام‌وی‌ام X22 است.

از امکانات بیسو T3 می‌توان به سقف پانوراما، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ های ترمز LED، کروز کنترل، غربیلک فرمان اسپرت با قابلیت تنظیم ارتفاع و شش کیسه هوا اشاره کرد.

با توجه به قیمت 60,000 یوآنی بیسو T3 در بازار چین، این خودرو با توجه به عوارض واردات قطعات به ایران قیمت تمام شده‌ای در حدود 180,000,000 تومان خواهد داشت که با توجه به تولید محصولات بیسو در کارخانه مرتب خودرو قیمت این اتومبیل تا حدی بالاتر از حد انتظار به نظر می‌رسد. در شروع پیش فروش محصولات بیسو تخمین قیمتی بیسو T3 در حدود همین قیمت تخمین زده می‌شد که با توجه به شرایط بازار حالا تا 270,000,000 تومان بالا رفته است.
هنوز دقیقا مشخص نیست چه تعداد بیسو از سوی سیف خودرو در کارخانه مرتب خودرو تولید شده است، اما به نظر می‌رسد انتظارات تولیدکنندگان برند نوپای بیسو در چین و پس از آن ایران به هیچ وجه برآورده نشده است و محصولات بیسو از اقبال کمی نسبت به خودروهای دیگر برندهای چینی حاضر در بازار ایران برخوردار شده است.

نظر دهید


در همین زمینه