شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیوبولت
شارژ فوق سریع

 هیچکس منتظر ماندن را دوست ندارد، اما این مشکلی رایج برای مالکان خودروهای برقی است که مسافت های طولانی را طی می‌کنند. با این حال، این موضوع می‌تواند به مسئله‌ای پیش پا افتاده تبدیل شود زیرا شرکت نیوبولت از یک نمونه اولیه خودرو اسپرت رونمایی کرده است که می تواند ظرف 4 دقیقه و 37 ثانیه از 10 تا 80 درصد شارژ شود. این شرکت ادعا کرده که این سرعت دو برابر سریعترین خودروهای قابل شارژ امروز است و گفت که چهار دقیقه اول با جریان ثابت 500 آمپر است و این باعث تامین برد 193 کیلومتری می شود.

با این حال، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها اشاره شود. مهمترین مورد این است که این نمونه اولیه دارای یک باتری کوچک 35 کیلووات ساعتی است. برای اینکه تصوری از کوچکی آن داشته باشید، جیپ رانگلر 4xe پلاگین هیبریدی دارای یک باتری 17.3 کیلووات ساعتی است در حالی که مینی ایسمن برقی دارای باتری‌های 42.5 و 54.2 کیلووات ساعتی است. این موضوع تا حدودی توضیح می دهد که چرا این خودرو اسپرت تنها 249 کیلومتر برد دارد. در حالی که باتری کوچک به معنی برد کم است، نیوبولت سعی کرده است این موضوع را به عنوان یک نکته مثبت نشان دهد. این شرکت گفته است که باتری دارای وزن کمی است و به سرعت شارژ می‌شود. البته، اگر باتری‌های دیگر نیز کوچک می‌شدند، همین مورد برای آنها نیز صدق می‌کرد.

با این حال، نیوبولت معتقد است که باتری‌های آن‌ها که از مواد آندی کربن و اکسید فلز استفاده می‌کنند، بهتر هستند. آنها همچنین ادعا می‌کنند که مشکلات مربوط به ضعیف شدن باتری را حل کرده‌اند، زیرا  سلول‌های 24.5 آمپرساعتی با موفقیت بیش از 4000 چرخه شارژ سریع کامل DoD (عمق تخلیه) را تکمیل کرده‌اند که در صورت استفاده در باتری نیوبولت، معادل بیش از 965 هزار و 606 کیلومتر است، در حالی که همچنان بیش از 80 درصد ظرفیت باتری حفظ می‌شود.

خودروی اسپرت نیوبولت که بر اساس لوتوس ساخته شده دارای قابلیت شارژ سریع 350 کیلووات DC است و تنها 1250 کیلوگرم وزن دارد. نیوبولت گفته است که آنها می توانند تولید این باتری با تعداد محدود را ظرف یک سال آغاز کنند.

 

AuotmobileFa Nyobolt 2 14030420

نظر دهید


در همین زمینه