شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ایکو تارا اتوماتیک V4
مدیر پروژه خودرو تارا:

 

تیپ‌های جدید ایکو تارا پس از اتمام تعهدات قبلی جایگزین مدل‌های جاری خودرو تارا شده و با نام‌های تارا اتوماتیک V4 و تارا دنده‌ای V3 روانه بازار می‌شود.
مدیر پروژه خودرو تارا با بیان این مطلب گفت: «به خودروهای جدید تارا V4 و V3 هم آپشن‌های جدیدی اضافه شده و هم تغییراتی در طراحی این خودروها صورت گرفته اما در قسمت فنی موتور و گیربکس آن‌ها تغییری رخ نداده است.»


اکبرزاده با اشاره به برخی از تغییرات مهمی که ایران خودرو روی تارا اتوماتیک V4 و تارا دنده‌ایV3 انجام داده است، اظهار داشت: «یکی از ایرداتی که مشتریان از خودرو تارا می‌گرفتند مربوط به چراغ‌های عقب این خودرو بود که در طراحی جدید ایران خودرو چراغ عقب تارا را با تغییر در گرافیک داخلی روی این خودرو نصب کرده است. همچنین چراغ خوش‌آمدگویی برروی درهای جلویی تارا اتوماتیک V4 و تارا دنده‌ای V3 نصب شده که دقیقا در زیر رودری‌ها جاسازی شده و به محض باز شدن درها، روی زمین، جلوی پای راننده و سرنشین را روشن می‌کند. آنتن کوسه‌ای نیز جایگزین آنتن میله‌ای شده است.»


وی ادامه داد: «در تارای دنده‌ایV3 با 6 دنده‌ای شدن گیربکس خودرو، دسته دنده نیز تغییر کرده است. تعبیه سانروف برقی و کیلس از دیگر تغییراتی است که برای مدل V3 در نظر گرفته شده است.»

به گفته اکبرزاده، به دلیل انتقال کلیدهای شیشه‌بالابر جلو از روی کنسول به روی قاب رودری‌ها، طراحی کنسول جلو نیز تغییر کرده و قسمت جدیدی بنام موبایل باکس ایجاد شده که راننده و سرنشین می‌توانند موبایل‌های خود را به صوت عمودی در جا موبایلی قرار دهند.


مدیر پروژه خودرو تارا اظهار داشت: «تارا اتوماتیک V4 مجهز به گرمکن صندلی جلو شده است. همچنین یک زیر آرنجی با دو جالیوانی درون پشتی صندلی‌های عقب تعبیه شده که به صورت تاشو است. درب صندوق عقب در تارا اتوماتیک V4 مجهز به آپشن کیک سنسور شده است؛ به این معنی که با تکان‌دادن پا در زیر سپر عقب، می‌توان درب صندوق را باز کرد.»


اکبرزاده افزود: «تعبیه دوربین دنده عقب داینامیک برای تارا اتوماتیک V4 و دوربین ثابت برای تارا دنده‌ای V3، حذف کلید از کنسول و انتقال آن به روی رودری، چراغ آفتابگیر راننده، چراغ محفظه داشبورد و تغییر روکش صندلی‌ها از دیگر تغییرات است که ایران خودرو برای محصولات جدید خود در نظر گرفته است.»


وی با اشاره به اضافه شدن کنسول سقف برای تارای جدید ادامه داد: «در این قسمت، یک جا عینکی تعبیه شده است. استفاده از دستگیره‌های سقفی تاشو برای درهای عقب و دستگیره سقفی تاشو سمت شاگرد از دیگر وجوه تمایز تیپ‌های جدید تارا با مدل‌های جاری این خودرو است.»

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه