شبکه‌های اجتماعی

قیمت هایما 7X و هایما 8S چقدر است؟
اتومبیل فارسی - هایما 7X

توسط گروه صنعتی ایران خودرو

 

گروه صنعتی ایران خودرو قیمت تقریبی جدیدترین محصولات خود که به تازگی رونمایی کرده، اعلام کرد.


هایما 7X و هایما 8S دو خودروی جدیدی هستند که در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران توسط گروه صنعتی ایران خودرو معرفی شدند. بر اساس اعلام این شرکت، هایما7X قرار است حدود 900 میلیون تا یک میلیارد تومان و هایما 8S حدود 800 تا 900 میلیون تومان قیمت‌گذاری شوند.


مشخصات فنی هایما 7X

هایما 7X به یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ مجهز شده است. این موتور که سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) مجهز شده و توان خروجی آن به 192 اسب بخار و 293 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این موتور پرقدرت، به یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک مجهز است که نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. ابعاد بزرگتر و به تبع آن وزن بیشتر هایما 7X که به 1670 کیلوگرم رسیده، موجب شده این خودرو به اندازه هایما 8S تند و تیز نباشد. هایما شتاب صفر تا صد این خودرو را اعلام نکرده، اما حداکثر سرعت آن 165 کیلومتر بر ساعت است.

 

در فهرست امکانات هایما 7X تجهیزاتی مانند رینگ‌های 19 اینچی، 6 کیسه هوا، دوربین 360 درجه، سه حالت رانندگی اسپرت، اقتصادی و برفی، نمایشگر 12.3 اینچی، فرمان برقی، آینه های جانبی تاشونده گرمکن دار، کنترل صوتی، سیستم کمکی پارک اتوماتیک، سیستم پایش میزان باد تایر (CTMS)، سیستم هشدار عبور از خطوط (LDW)، سیستم تشخیص نقاط کور (BSD)، سیستم کمکی جابجایی بین خطوی (LCA)، سیستم ترمز اتوماتیک (اتو هلد)، سیستم کمک ترمز (BAS)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی و سیستم‌های کمکی مانند کمک شروع حرکت در سر بالایی، و ... دیده می‌شود.

 

مشخصات فنی هایما 8S

هایما 8S در تمام بازارها تنها با یک موتور عرضه می‌شود، اما چینی‌ها حق انتخاب از بین دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک را دارند. با این حال موتور 1.6 لیتری (با کد HMA GA16-YF) توربوی این خودرو که به سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) مجهز است و توان تولید 195 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور را دارد، در ایران تنها با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک از نوع تر عرضه خواهد شد. همین ترکیب موجب شده جثه 11560 کیلوگرمی هایما 8S تنها در 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. دستیابی به این شتاب آنقدر برای هایما خوشایند بوده که نام آن را از SG00 به 8S (8ثانیه) تغییر دهد. با این حال نیرو این موتور تنها به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود و خبری از سیستم تمام چرخ محرک یا چهار چرخ محرک در این خودرو نیست.

 

هایما 8S در بازار ایران با امکاناتی مانند رینگ‌های آلیاژ آلومینیومی 19 اینچی، دوربین 360 درجه، 6 کیسه هوا، سیستم‌های کمکی مانند برنامه کنترل پایداری(ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سه حالت رانندگی اسپرت، اقتصادی و برفی، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک الکترونیکی، شیفتر تعویض دنده الکترونیکی و .. مجهز شده است. همچنین مجهز ترین نسخه‌های این خودرو در بازار چین به سیستم‌های همیار راننده (ADAS) مجهز شده که شامل امکاناتی مانند هشدار خروج از خط، دستیار حفظ خط، هشدار خواب آلودگی، کروز کنترل تطبیقی و ... می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه