شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فردا موتور
با طیف کاملی از محصولات برقی و هیبرید

 فردا موتورز طیف کاملی از محصولات برقی و هیبرید خود را در سومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشت.

سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو از روز شنبه، سی‌ام تیرماه ۱۴۰۳، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و با حضور وزیر صمت آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که با محوریت خودروهای برقی و هوشمند برگزار شده است، فردا موتورز با عرضه محصولات برقی و هیبرید از برندهای FMC،MG و Roewe حضور پررنگی داشت.
حضور فردا موتورز با محصولات برقی و هیبرید، بخشی از استراتژی تنوع‌بخشی به سبد محصولات این گروه و همچنین آشنایی بیشتر و ترغیب خریداران به استفاده از انرژی‌های پاک در صنعت خودرو است. علاوه بر این، در کنار محصولات تمام برقی، فردا موتورز با عرضه محصولات هیبرید، گزینه‌های جایگزینی برای علاقه‌مندان به خودروهای پاک را نیز تدارک دیده است. این مسأله و توجه فردا موتورز به معرفی خودروهای برقی و هیبرید با قابلیت پیمایش بالا و کاربردی، در جریان بازدید وزیر صمت از غرفه فردا موتورز در روز افتتاح این نمایشگاه نیز مورد توجه وزیر قرار گرفت.


محصولات فردا موتورز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

همانطور که عنوان شد، فردا موتورز با طیف کاملی از محصولات برقی و هیبرید به سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمد. در این نمایشگاه، ۶ محصول مختلف از برندهای FMC، MG و Roewe برای بازدید عموم علاقه‌مندان عرضه شده بود.
ستاره غرفه فردا موتورز در نمایشگاه بدون شک MG Cyberster GT بود. این خودرو اسپرت برقی که با نشان ۱۰۰ سالگی برند MG معرفی شده، با سقف بازشو برزنتی، درب‌های برقی قیچی مانند، توان موتور ۳۱۰ اسب بخاری و شتاب حدود ۴ ثانیه‌ای، در طی نمایشگاه توجه زیادی به خود جلب کرد.
در کنار این خودرو اسپرت،MG 4 نیز به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای برقی اروپا و پرفروش‌ترین خودرو برقی این روزهای بازارهایی مانند آلمان، در نمایشگاه معرفی شده بود. این خودرو که با یکبار شارژ می‌تواند مسافتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر را طی کند، با مجموعه کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی معرفی شده و فروش آن به‌زودی از سوی فردا موتورز به عنوان نماینده MG در ایران آغاز خواهد شد.
علاوه بر این دو خودرو از محصولات MG، دو محصول دیگر نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته بود. سدان MG 8 EV به‌عنوان یک سدان برقی نسبتاً بزرگ با طول حدود ۵ متر و فضای داخلی جادار، با استفاده از موتورهای نصب شده بر روی محور عقب، ترکیبی از کارآیی، طراحی مدرن، فضای داخلی جادار، سطح بالای امکانات و البته رانندگی پاک را ارائه می‌کند. MG 8 برقی می‌تواند با یکبار شارژ حدود ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند و به این ترتیب برای سفرهای شهری و جاده‌ای گزینه ایده‌آلی است.
در کنار این خودرو، کراس‌اوور eRX5 نیز در نمایشگاه معرفی شده بود. این خودرو که نسل قبلی آن با موتور بنزینی پیش از این در کارخانه فردا موتورز در سمنان مونتاژ می‌شد، این بار با قوای محرکه هیبرید به ایران بازگشته است. با مجموع توان ۴۲۶ اسب بخار، eRX5 می‌تواند با یک باک پر و باتری‌های خود، بدن توقف مسافتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.

 

فردا موتورز آماده ورود به ناوگان تاکسی‌های پاک

در راستای ورود خودروهای پاک به ناوگان تاکسی‌رانی کشور، فردا موتورز نیز با رونمایی از MG 8 DMH تاکسی، آمادگی خود را برای عرضه یک خودرو کاربردی و مناسب تاکسی‌رانی اعلام کرد. این خودرو که از بدنه و شاسی مشابه با مدل‌های برقی MG 8 می‌برد، با فاصله محوری ۲.۸ متر، کابین جاداری دارد که یک مزیت بزرگ برای تاکسی‌ها است. به‌علاوه، امکانات رفاهی و ایمنی سطح بالایی در آن پیش‌بینی شده است که نیازهای راننده و مسافرین را در سفرهای شهری تامین می‌کند.
در کنار این‌ها، یکی از اصلی‌ترین مزایای MG 8 DMH، قوای محرکه آن است، جایی‌که با بهره‌گیری از یک موتور برقی و یک موتور بنزینی و قابلیت شارژ مستقیم با برق شهری و همچنین شارژ باتری‌ها با توان موتور، با یک‌بار سوخت‌گیری می‌تواند حدود ۱۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.
دیگر محصول شاخص فردا موتورز در غرفه این شرکت، سوبا M4 هیبرید است که پیش از این نسخه بنزینی آن به بازار عرضه شده و مدتی است که نسخه هیبرید آن نیز توسط این شرکت معرفی شده و به‌زودی عرضه خواهد شد. این خودرو لوکس از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. حداکثر قدرت موتور سوبا M4 هیبرید ۱۷۴ اسب بخار است. انتقال قدرت موتور این خودرو به وسیله یک گیربکس ۷سرعته دوکلاچه انجام می‌شود. محصول هیبرید برند FMC فردا موتورز با مصرف سوخت ترکیبی حدود ۵.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نسبت به نسخه بنزینی، صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف سوخت را در کارنامه خود ثبت کرده است.
سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو تا روز ۲ مرداد محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در خیابان سئول ادامه داشت.

نظر دهید