شبکه‌های اجتماعی

توسط یک خودروساز بخش خصوصی

 

یک خودروساز بخش خصوصی که در زمینه‌ خودروهای تجاری فعال است، قصد دارد محصولات داچیا را به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه کند. نخستین محصول این شرکت کراس‌اوور داستر خواهد بود و احتمالا پس از آن مدل‌های ساندرو و لوگان نیز به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد.


داچیا یک خودروساز رومانیایی است که سال 1966 میلادی تاسیس شد و نام آن از منطقه‌ای در کشور رومانی گرفته شده است. داچیا در سه دهه ابتدایی فعالیت خود، خودروهای تحت لیسانس رنو را تولید می‌کرد، سرانجام پس از گذشت 33 سال از تاسیس این خودروسازی، دولت رومانی تصمیم می‌گیرد این خودروسازی را در سال 1999 میلادی به رنو فرانسه واگذار کند. به این ترتیب داچیا به سومین برند گروه رنو تبدیل شد و تحولات جدی را پس از این تغییر مالکیت پشت سر گذاشت.


داچیا که پیش از این خودروهای رنو 8، رنو 12 و رنو 20 را با شخصی‌سازی‌هایی برای بازار اروپای شرقی تولید می‌کرد، پس از انتقال 51 درصد از سهامش به رنو وارد مسیر تازه‌ای شد و علاوه بر این که صاحب محصولات اختصاصی شد، بازارهای جدیدی را فتح کرد. محصولات داچیا از اواسط دهه نخست قرن 21 وارد بازار ایران شد و استقبال گسترده‌ای از این خودروها شکل گرفت. البته تصمیم گروه رنو بر این بود که به دلیل شناخته‌ شده تر بودن نشان رنو، این خودروها با مارک رنو در ایران عرضه شود. بدین ترتیب نزدیک به یک میلیون دستگاه انواع مدل‌های لوگان و ساندرو در ایران مونتاژ شد و در بخش خودروهای وارداتی نیز مدل‌های داستر و سیمبل ( نسل دوم لوگان) با استقبال خوبی مواجه شدند.


حال نسل جدید این محصولات قرار است با نشان داچیا به ایران راه پیدا کند و پیش بینی می‌شود در نیمه نخست سال آینده این خودروها در بازار ایران عرضه شوند. داچیا علاوه بر مدل‌های داستر، ساندرو استپ‌وی و لوگان که موتورهای درون‌سوز مجزند، یک مدل استیشن با نام جاگر (Jogger) در سبد محصولات خود دارد که به پیشرانه هیبریدی مجهز است و یک مدل تمام الکتریکی با نام اسپرینگ تولید می‌کند که بر پایه پلتفرم مشترک با رنو کویید طراحی و تولید شده است.


نسل جدید ساندرو، ارزان‌ترین خودرویی است که در سبد محصولات داچیا دیده می‌شود. این خودرو با قیمت پایه 13900 یورو در بازار رومانی عرضه می‌شود و ارزان‌ترین نسخه از نسل جدید داستر نیز در این بازار 15850 یورو قیمت دارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه