شبکه‌های اجتماعی

تویوتا پس از 5 سال عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را به دست آورد
اتومبیل فارسی - شوروم تویوتا

فورد به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا انتخاب شد

 

 

شرکت خودروسازی تویوتا بالاخره پس از 5 سال موفق شد رتبه اول فروش خودرو در جهان را از آن خود کند. این رتبه تا پیش از این در اختیار فولکس‌واگن قرار داشت که تویوتا توانست با فروش 9 میلیون و 528 هزار دستگاه خودرو در سال 2020 از فولکس واگن با فروش 9 میلیون و 310 هزار دستگاه خودرو پیشی بگیرد. 

لازم به ذکر است که عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان برای مدت 5 سال در اختیار فولکس واگن قرار داشت و تلاش‌های تویوتا و فورد برای گرفتن این عنوان از فولکس واگن بی نتیجه ماند. البته سال 2020 با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که برای صنایع مختلف ایجاد کرد، برای تویوتا و فورد سالی پر رونق بوده است چرا که تویوتا عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان و فورد عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را در این سال به خود اختصاص داد.

تویوتا روز پنجشنبه اعلام کرد فروش جهانی این شرکت در اثر شیوع ویروس کرونا 11.3 درصد کاهش یافته و به 9.528 میلیون خودرو رسیده است. این در حالی است که فروش فولکس واگن 15.2 درصد کاهش داشته و به 9.310 میلیون دستگاه خودرو رسیده است بنابراین به نظر می‌رسد که همه‌گیری ویروس کرونا آسیب شدیدتری به رقیب آلمانی آن زده و تویوتا بهتر توانسته با تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا مقابله کند.

تویوتا در ادامه همچنین  اعلام کرده که نسبت خودروهای برقی که این شرکت در سال 2020 فروخته به 23 درصد رسیده است. این درحالی است که این نسبت در سال 2019 حدود 20 درصد اعلام شده بود.

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه