شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تسلا مدل اس
تسلا فراخوان داد

 

سیستم رانندگی خودکار کامل تسلا باعث شد تا این شرکت فراخوان بزرگی برای مدل‌های خود ارسال کند. در این recall حدود 362.758 دستگاه شامل مدل S و X سال 2016، مدل 3 سال 2017، مدل Y سال 2020 می‌شود.


مشکل در FSD به شرایط خاصی باز می‌گردد که سیستم اجازه می‌دهد تا از حد مجاز سرعت تجاوز یا در تقاطع‌ها بدون ایست و احتیاط گذر و یا اقدام به پیچیدن کند که در نتیجه خطر تصادف را افزایش می‌دهد. NHTSA به طور خاص نگاهی به خطر آفرینی در تقاطع‌ها دارد که می‌گوید وسیله نقلیه‌ای که از این سیستم استفاده می‌کند نمی‌تواند تشخیص دهد که باید بپیچد و مستقیم حرکت می‌کند.


از دیگر مواردی که اعلام شده، عدم توجه به تابلو ایست در تقاطع و عبور بدون احتیاط در حالت چراغ زرد است. در خلاصه این فراخوان نوشته شده، خودروهایی که از FSD بهره می‌برند ممکن است به محدودیت‌های سرعت واکنش نشان ندهد و از لیمیتی که راننده مشخص کرده فراتر برود.


از آنجایی که این مشکل به صورت نرم‌افزاری است، تسلا تصمیم دارد آن را با به روز رسانی هوایی برطرف کند. جزئیات این آپدیت ذکر نشده اما اسناد NHTSA نشان می‌دهد که این به روز رسانی FSD Beta را در مانورهای رانندگی و تشخیص شرایط بهبود می‌دهد. سیستم اتوپایلوت و FSD تسلا مدتی است که زیر نظر فدرال قرار دارد. سه درخواست فراخوان در 25 ژانویه، 14 فوریه و 15 اپریل به تسلا داده شده بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه