شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اشکودا انیاک RS
رکوردی دیگر برای اشکودا

 

اشکودا رکورد سریع‌ترین شاسی بلند هفت سرنشین دیزل نوربرگ‌رینگ را با کودیاک RS پیش از فیس لیفت در اختیار دارد. زیرمجموعه چک تبار فولکس واگن، ماه گذشته به سوئد سفر کرد تا رکورد عجیب دیگری را با شاسی بلند انیاک به ثبت برساند.


ریچارد میدن از مجله EVO پشت فرمان شاسی بلند الکتریکی اشکودا نشست و توانست 7.35 کیلومتر را به سمت بقل رانندگی کند. او در دایره‌ای به قطر 60 متر 15 دقیقه و 58 ثانیه در 39 دور این عمل را انجام داد. Enyaq RS در یک بخش از این عملیات حداکثر رکورد سرعت 48.67 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند. پایین‌ترین سرعتی که میدن با اشکودا اکتاویا RS در حالت دریفت زدن بود 31.64 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.


اشکودا اکتاویا RS به جز لاستیک‌های میشلن Däckproffsen در جلو و Nokian Hakkapelitta در عقب برای چسبندگی بیشتر بر روی دریاچه Stortjärnen هیچ تغییری نکرده بود و به صورت استاندارد این رکورد را به ثبت رساند. اشکودا معتقد است که انیاک دو رکورد گینس را شکسته که یکی متعلق به دسته " طولانی‌ترین دریفت متوالی بر روی یخ و دیگری متعلق به طولانی‌ترین دریفت متوالی بر روی یخ توسط خودرو الکتریکی " می‌شود.


مدن در ثبت رکورد‌های اشکودا پای ثابت به حساب می‌آید. او در سال 2011 با اشکودا اکتاویا RS توانست رکورد سرعت 366 کیلومتر بر ساعت را بشکند. این خودرو از پیشرانه 2 لیتر سفارشی بهره می‌برد که خروجی آن 600 اسب‌بخار بود. این خودرو برای سالگرد این موفقیت در سال 2021 به صورت کلی بازسازی شد.


رکورد قبلی طولانی‌ترین دریفت متوالی بر روی یخ با 6.22 کیلومتر متعلق به سوبارو WRX با رانندگی Wang Dongjang بود که شکسته شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه