شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید تویوتا پرادو، از شایعه تا واقعیت
اتومبیل فارسی - تویوتا پرادو

نوبتی هم باشد، نوبت پرادو است!

 

 

پس از گذشت 14 سال از تولید تویوتا لندکروزر سری 200، بالاخره ماه ژوئن سال جاری میلادی تویوتا به طور رسمی نسل جدید این شاسی‌بلند محبوب را با کد سری 300 معرفی کرد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چه بلایی بر سر لندکروزر کوچک یعنی مدل پرادو خواهد آمد؟ آیا تویوتا پس از گذشت بیش از یک دهه از تولید پرادو سری 150 و عرضه چند فیس‌لیفت، عرضه نسل جدید این شاسی‌بلند همه فن حریف را در برنامه کاری خود دارد؟

 

 

آسیاب به نوبت!

 نسل چهارم تویوتا پرادو که پرادو سری 150 نام دارد در سال 2009 معرفی شد و در عمر 12 ساله خود تغییرات به روزرسانی‌های چشمگیری را در سال‌های 2013 و 2017 دریافت کرد. آخرین به روزرسانی این نسل شامل تغییراتی در پیشرانه تجهیزات رفاهی و ایمنی بود که در سال 2020 و در سالگرد 17 سالگی تولید پرادو اعمال شد. 

 

با توجه به اینکه پرادو سری 150 و لندکروزر سری 200 با تفاوت دو سال از هم رونمایی شدند، منطقی است که انتظار داشته باشیم نسل جدید تویوتا پرادو یا همان پرادو سری 250 تا سال 2023 میلادی یعنی حدود دو سال پس از معرفی لندکروزر سری 300 رونمایی شود. البته شایعاتی نیز وجود دارد که بیانگر معرفی نسل جدید تویوتا پرادو در تابستان 2022 است.

 

 

      بخوانید >  آشنایی با نسل جدید تویوتا لندکروزر 2022

 

 

در هر صورت، نسل جدید تویوتا پرادو معماری کلی شاسی و بدنه را حفظ خواهد کرد و در یک کلام بسیاری از ویژگی‌های تویوتا لندکروزر سری 300 را در بدنه‌ای کوچک‌تر عرضه خواهد کرد. انتظار می‌رود که پرادو سری 250 نیز دارای دو نسخه 5 و 7 نفره عرضه شده و فهرست قابل توجهی از تجهیزات رفاهی و ایمنی را با خود به همراه داشته باشد.

 

 

نسل جدید تویوتا پرادو چه ویژگی‌های فنی خواهد داشت؟

محتمل ترین سناریو این است که پرادو سری 250 از نسخه کوچکتر شاسی نردبانی لندکروزر سری 300 استفاده کند که بر اساس پلتفرم GA-F توسعه یافته است. این امر نه تنها نسل جدید را در مقایسه با نسخه قبلی سبک‌تر می‌کند بلکه فرمان‌پذیری و کیفیت سواری را نیز به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. سیستم تعلیق پویای موسوم به eKDSS نیز یکی دیگر از ویزگی‌هایی است که قطعا در نسل جدید پرادو شاهد آن خواهیم بود.

 

با توجه به اینکه پرادو سری 150 و لندکروزر سری 200 با تفاوت دو سال از هم رونمایی شدند، منطقی است که انتظار داشته باشیم نسل جدید تویوتا پرادو یا همان پرادو سری 250 تا سال 2023 میلادی یعنی حدود دو سال پس از معرفی لندکروزر سری 300 رونمایی شود. البته شایعاتی نیز وجود دارد که بیانگر معرفی نسل جدید تویوتا پرادو در تابستان 2022 است.

 

در بخش قوای فنی نیز انتظار می‌رود برای اولین بار در تاریخ پرادو، از گزینه‌های هیبریدی مانند یک پیشرانه بنزینی 2.5 یا 2.7 لیتری به همراه موتور برقی استفاده شود. البته تویوتا در حال توسعه موتور دیزلی هیبریدی برای خودروهای 4×4 و آفرودی خود است که در صورت نهایی شدن می‌تواند در پرادو جدید نیز به کار رود.

اما در بخش پیشرانه‌های احتراق داخلی، شایعه شده است که تویوتا موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل فعلی خود را فعلا نگه استفاده خواهد کرد. این پیشرانه حدود 200 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و همراه با جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک و سیستم 4WD عرضه خواهد شد.

 

البته این احتمال نیز وجود دارد که تویوتا این پیشرانه را در آینده از تولید خارج کرده و از نسخه بزرگ‌تر 3.3 لیتری توئین توربو V6 که در لندکروزر سری 300 استفاده شده و توانایی تولید 300 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور را دارد استفاده کند. جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک Direct Shift نیز در کنار این قوای محرکه می‌تواند بازدهی بسیار قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

 

بدون شک با نزدیک شدن به زمان رونمایی رسمی و نمایشگاه‌هایی که در سال‌های 2022 و 2023 در پیش رو است، اطلاعات دقیق‌تری از نسل جدید پرادو منتشر شود. با معرفی نسل جدید پرادو، تمامی تغییرات و به‌روزرسانی‌ها به نسل بعدی لکسوس GX 460 نیز منتقل خواهد شد. 

 

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه