شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پورشه Mission X
نسبت وزن به اسب‌بخار؛ 1 به 0.9

 

پورشه به مناسبت تولد 75 سالگی خود، هایپرکار Mission X را به عنوان هدیه‌ای ویژه در نظر گرفته است. این خودروساز مدعی است که این مدل سریع‌ترین خودرو تولید الکتریکی در نوربرگ‌رینگ خواهد بود. پورشه میشن ایکس که در حال حاضر تنها یک کانسپت محسوب می‌شود اگر به تولید برسد می‌تواند در بالای لیست محصولات این شرکت قرار بگیرد.


پورشه می‌گوید نسبت وزن به اسب‌بخار این خودرو 1 به 0.9 کیلوگرم است که بر اساس معماری جدید 900 ولت توسعه پیدا کرده تا پرفورمنس خیره کننده‌ای داشته باشد. اگر بخواهیم درک بهتری از این اعداد داشته باشیم باید مدل 918 را معیار قرار دهیم. پورشه میشن ایکس در نمونه اسپایدر 1678 کیلوگرم وزن داشت که اگر نسبت 1 اسب‌بخار قدرت در ازای 0.9 کیلوگرم را برای آن حساب کنیم تقریبا 1700 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌گرفت. وزن پورشه میشن ایکس هنوز مشخص نشده اما با این تفاسیر، رکورد هفت دقیقه این مدل توسط هایپرکار جدید شکسته خواهد شد. این قدرتمندترین پورشه تولیدی و جاده‌ای در تمام ادوار خواهد بود.


این شرکت در آستانه 75 سالگی و صدمین سالگرد مسابقات 24 ساعته لمان از Mission X رونمایی کرد. در طراحی این نمونه از خودروهای لمان و 917 کلاسیک الهام گرفته شده و مانند 917 درها به صورت پروانه‌ای باز می‌شود. ابعاد  پورشه میشن ایکس با توجه به 4495 میلی‌متر طول و 1998 میلی‌متر عرض جمع و جور است. داخل کابین رنگ صندلی راننده با سرنشین متضاد طراحی شده و مانند نمونه 959، رو به رو سرنشین کرنومتر آنالوگ و یا دیجیتال نصب می‌شود.


پورشه مانند تایکان، باطری‌ها را پشت صندلی‌ها قرار داده تا هندلینگ و داینامیک این نمونه مانند یک خودرو با وضعیت پیشرانه وسط باشد. اولیور بلوم مدیرعامل پورشه در خصوص تولید  پورشه میشن ایکس عنوان کرد: «طی یکماه آینده تولید این خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد. هنوز تصمیمی گرفته نشده اما ایده و فرصت خوبی وجود دارد.»

 

نظر دهید


در همین زمینه