شبکه‌های اجتماعی

پورشه کاین کانورتیبل، خودرویی که هیچگاه تولید نشد
اتومبیل فارسی - پورشه کاین کانورتیبل

در آستانه بیستمین سالگرد تولید کاین


پورشه در آستانه بیستمین سالگرد تولید کاین قرار دارد و به همین منظور نگاهی به گذشته داشته است. این خودروساز در سال 2002 اولین شاسی بلند خود را به جهان معرفی کرد و چند ماه پس از آن به فکر تولید نمونه‌های دیگری بر اساس کاین افتاد. سه نسخه کوپه، 7 نفره و کانورتیبل در دستور کار قرار گرفت که نمونه مورد بحث، کاین کانورتیبل است که اگر تولید می‌شد همزمان با نیسان مورانو کراس کانورتیبل به بازار عرضه می‌شد.


پورشه نمونه‌های اولیه کاین کانورتیبل را طبق عکس‌هایی که مشاهده می‌کنید پیش برد اما در طراحی قسمت عقب به مشکل بزرگی برخورد کرد. آنها نمی‌دانستند کدام طرح برای قسمت عقب مناسب است و مابین دو طرح گیر کرده بودند. در نتیجه هر دو طرح را در قسمت عقب پیاده سازی کردند و نمونه‌ای که تولید شد به علت استحکامات بدنه غیرقابل راندن بود.


مانند دیگر خودروهای کوپه کانورتیبل، این خودرو فاقد ستون B است و یک سقف پارچه‌ای از جلو به سمت عقب کشیده می‌شود. شیشه‌ها نسبت به نمونه عادی کمی به سمت عقب متمایل می‌شود که با استایل خودرو هماهنگ باشد. کاین کانورتیبل نسبت به نسخه عادی 20 سانتیمتر بلند‌تر است و در انتهای خودرو دو پیشنهاد برای فرمی نرم و جعبه مانند وجود داشت.


نمونه اولیه سقف پارچه‌ای دستی داشت اما در آن زمان بر روی نمونه‌ای برقی نیز کار می‌شد. پورشه شبیه‌سازی کامپیوتری برای جمع شدن و فضای سقف ساخته بود که تمام جزئیات را در آن نشان می‌داد. این شرکت می‌گوید: راهکاری که در آن زمان به آن رسیدیم مانند مکانیزمی است که حالا بر روی 911 تارگا 991 استفاده می‌کنیم.


دو عامل باعث شد که این خودرو تولید نشود، یکی از آنها پیشبینی مالی پورشه بود که نشان می‌داد این خودرو در بازار فروش خوبی را تجربه نخواهد کرد و دیگری عدم جذابیت برای بازار بود.


مایکل مائر رئیس بخش طراحی پورشه که بر روی این طرح فعالیت نمی‌کرد در خصوص این خودرو گفت: «شاسی بلندی که در عین حال کانورتیبل نیز باشد یک چالش بزرگ و اساسی محسوب می‌شود. شاسی بلند‌ها همیشه بدنه‌ای بزرگ و تنومند دارند و زمانی که با یک سقف کوچک و بدنه‌ای نیمه بریده شده ترکیب می‌شود بسیار زشت و نامفهوم خواهد شد.»


پورشه در حال حاضر در حال توسعه و کار بر روی نسل جدید کاین و کاین کوپه است که به احتمال زیاد اواخر سال جاری به بازار خواهد آمد.

 

نظر دهید


در همین زمینه