شبکه‌های اجتماعی

نسخه مسابقه‌ای مک‌لارن سنا تولید می‌شود

پس از شروع تست‌های میدانی مشخص شد

 بعد از تایید بخشی از اطلاعات فنی توسط خودروساز بریتانیایی به نظر می‌رسد که مک‌لارن سنا GTR تولید خواهد شد. این خودرو نخستین بار در قالب یک نمونه مفهومی در نمایشگاه اتومبیل ژنو در ابتدای سال جاری میلادی معرفی شده بود، البته در همان زمان گفته می‌شد که تولید آن به صورت محدود انجام خواهد شد.
حال که تست‌های دینامیکی این اتومبیل مسابقه‌ای تا پایان ماه شروع خواهد شد می‌توان با اطمینان گفت که مکلارن سنا GTR تولید خواهد شد. پیشرانه این مک‌لارن سرسخت یک نمونه 4.0 لیتری V8  است که در همه محصولات مک‌لارن وظیفه تولید قدرت را برعهده دارد، اما در این مورد قدرت آن از 789 اسب بخاری نمونه خیابانی سنا به 813 اسب بخاری افزایش یافته است. گشتاور آن همان 800 نیوتن‌متری است که در نسخه شهری  این خودرو هم در دسترس قرار دارد. اطلاعاتی در مورد وزن آن در اختیار رسانه‌ها نیست و بعید هم نیست که مک‌لارن هم از آن اطلاع دقیقی نداشته باشد، اما گفته می‌شود که سنا GTR قادر به تولید نیروی عمودی 1000 کیلوگرمی است.


از آنجا که این خودرو یک نمونه مسابقه‌ای است از امکانات حداقلی در کابین سرنشین برخوردار است. تمام کیسه‌های هوای آن به علاوه نمایشگر سامانه اطلاعات و سرگرمی آن و نمایشگر جمع‌شو مخصوص راننده از کابین این مک‌لارن حذف شده است. فرمان مسابقه‌ای جدیدی برای آن در نظر گرفته شده و البته سامانه تهویه مطبوع به صورت استاندارد در آن تعبیه شده است چون فردی که این اتومبیل را خریداری می‌کند قطعا شخصی ثروتمند است که در پیست مسابقه نیز باید راحتی آن تضمین شده باشد. برخلاف قوانین خودروهای مسابقه‌ای تجهیزات آیرودینامیکی فعال مک‌لارن سنا در این نسخه هم وجود خواهد داشت.


برای به حداکثر رسیدن چسبندگی این اتومبیل به سطح جاده از تایرهای مسابقه‌ای اسلیک پیرلی استفاده شده است. انتظار می‌رود سیستم ترمز مخصوص مکلارن سنا GTR قدرت ترمز آن را 20 درصد نسبت به مدل استاندارد و خیابانی افزایش می‌دهد و بیشنیه شتاب منفی این اتومبیل را به بیش از  3G می‌رساند.
زمانی که در ماه مارس گذشته نمونه مفهومی این خودرو به نمایش درآمد گفته شد اگر این خودرو به مرحله تولید برسد تنها 75 دستگاه از آن تولید خواهد شد. مسولان مک‌لارن همچنان در مورد تعداد تولید این محصول ویژه بر سر حرف خود مانده‌اند و در حال حاضر تمام نمونه‌هایی که قرار است تولید شود با قیمت 1,100,000 پوند به فروش رفته است.

نظر دهید


در همین زمینه