شبکه‌های اجتماعی

نسخه خاص لکسوس LC با نام هوکایدو معرفی شد
Automobile Farsi - Lexus LC Coupe Hokkaido Edition

هوکایدو جزیره لوکس ژاپن

 

 لکسوس نسخه ویژه‌ای از LC را در اروپا با نام Hokkaido Edition معرفی کرد. این نسخه که تعداد محدودی از آن ارائه می‌شود، از ویژگی‌های طراحی خاصی برخوردار بوده و نام آن از جزیره هوکایدو که یک مقصد لوکس در ژاپن به شمار می‌رود و به خاطر جنگل‌های کوهستانی، آتشفشان‌ها و چشمه‌های آب گرم و جاده‌های زیبا شهرت یافته، گرفته شده است. 

 

جزیره هوکایدو همچنین محل آزمایش لکسوس بوده که در آن مدل‌های اسپرت مانند LFA و LC توسعه یافته‌اند. لکسوس LC هوکایدو جدید در  دو نسخه کوپه و کانورتیبل ساخته شده و از نظر بصری می‌توان آن را با رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی، جلوپنجره مشبک و کروم کاری شده و مجموعه چراغ‌های عقب نسبت به نسخه عادی متمایز کرد. 

 

این مدل به طور اختصاصی در رنگ‌های Flare Red، Sonic Platinum، سفید، خاکستری تولید خواهد شد و این در حالی است که نسخه کانورتیبل تنها با روکش پارچه‌ای مشکی یا قرمز در دسترس است. در داخل این نسخه خاص لکسوس از دو رنگ رز تیره (قرمز) و سیاه استفاده کرده است. علاوه بر کنسول مرکزی که روکش قرمز دارد، در و داشبورد سمت راننده نیز قرمز کار شده و این در حالی است که بقیه قسمت‌های داخلی مشکی بوده و این عدم تقارن، زیبایی خاصی به داخل کابین لکسوس LC داده است. انتخاب رنگ‌ها نیز از طبیعت آتشفشانی منطقه هوکایدو الهام گرفته شده و پلاکی نیز مخصوص این نسخه خاص تعبیه شده است.

 

مشتریان این نسخه خاص لکسوس همانند پیشرانه‌های هیبریدی لکسوس LC عادی که در دو نسخه V6 و V8 است، می‌توانند انتخاب کنند. LC500h به یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 و دو پیشرانه الکتریکی که در مجموع 354 اسب‌بخار قدرت داشته و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، مجهز است. نسخه قدرتمند‌تر LC500 از پیشرانه 5 لیتری V8 تنفس طبیعی برخوردار بود که 471 اسب‌بخار قدرت داشته و 540 نیوتن‎‌متر نیز گشتاور آن است.


تولید لکسوس LC هوکایدو ادیشن برای سال 2022 به 40 دستگاه کوپه و 40 دستگاه کانورتیبل محدود شده و برای مشتریان اروپایی رزرو شده است. فروش در اروپا از آپریل 2022 شروع خواهد شد. هنوز نمی‌دانیم آیا لکسوس قصد دارد هوکایدو را به بازارهای دیگر نیز ارائه کند یا خیر؛ اما با قضاوت از استراتژی آن با سایر نسخه‌های ویژه، این سناریو قابل قبول به نظر می‌رسد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه