شبکه‌های اجتماعی

نسل بعدی مینی کلابمن یک SUV است
Automobile Farsi - MINI Clubman

خودرویی که شاید مینی را به رقابت برگرداند

در دنیای ویوانه‌وار کراس‌اوورها، خودروهای کوچک فروش خوبی ندارند. اگر تاکنون توجه نکرده‌اید، خودروها دیگر به جذابیت گذشته نیستند. خودروسازها مدل‌های کم فروش خود را با کراس‌اوورها و SUVهای بیش‌تری جایگزین می‌کنند که برای مشتری‌های امروزی محبوب ترند. گرایش به سمت خودروهای بزرگ‌تر، خودروسازانی مانند مینی را در وضعیتی دشوار قرار داده است. خودروسازی که به دلیل تولید خودروهای کوچکش شهرت یافته و تنها کراس‌اوورش، مدل کانتری‌من، توان رقابت در سگمنت خود را ندارد. عدم حضور مینی در بازاری که مشتری‌های بیش‌تری دارد، این خودروساز را بر آن داشته تا نسل آینده مینی کلابمن را به یک SUV تبدیل کند.
این خبر از گفت‌وگوی تازه اتوکار با الیور هیلمر، سرطراح مینی به دست آنده مه در آن اعلام کرده نسل آتی مینی کلابمن از نظر اندازه بزرگ‌تر خواهد بود. در حال حاضر مدل کلابمن از مدل کانتری‌من کوچک‌تر است، بنابراین افزایش اندازه کلابمن می تواند آن را به بزرگ‌ترین ساخته مینی تبدیل کند. مگر این که مینی بخواهد این افزایش اندازه را بر هر دو مدل اعمل کند و بر موج تولید کراس‌اوور و SUV سوار شود تا آسیب نبیند.
مینی ابتدای امسال تغییراتی را برای اولین بار از زمان معرفی نسل دوم مدل کلابمن در سال 2015 بر این مدل اعمال کرد، اما این تغییرات چیزی جز یک به روز رسانی در میانه عمر محصول نیست. هنوز تا معرفی نسل جدید چند سال باقی مانده است.
مینی هرگز فروش زیادی نداشته است. بر اساس گزارش وب سایت CarSalesBase.com، این خودروساز در سال 2013 فروش 66502 دستگاهی را در بازار آمریکا تجربه کرده است، این در حالی است این میزان در سال 2018 نزدیک به 23000 دستگاه کاهش یافته است. فروش سال 2019 مینی باز هم با کاهش مواجه بوده، به گونه‌ای که تا نوامبر این سال حدود 34000 دستگاه فروش داشته است. نبود یک شاسی‌بلند یا کراس‌اوور رقابتی می‌تواند به فروش اسن شرکت آسیب بزند و ساخت کلابمن SUV می‌تواند برای مشتریان این شرکت جذاب باشد.

نظر دهید


در همین زمینه