شبکه‌های اجتماعی

کارلوس تاوارس - مدیرعامل گروه استلانتیس
چینی‌ها و تسلا دو گزینه اصلی برای تولید محلی هستند

دولت ایتالیا گفته که در حال مذاکراتی با تسلا و برخی برندهای خودروسازی چینی از جمله چری است تا یکی از آن‌ها را با هدف تولید محصولات در ایتالیا جذب کند و بعد از سال‌ها رکورد و کاهش تیراژ تولید، آمار خودروهای تولیدی این کشور را افزایش دهد. مدیر تنها گروه خودروسازی ایتالیا یعنی استلانتیس گفته که در صورت باز شدن پای چینی‌ها به فرآیند تولید خودرو در ایتالیا، این گروه با چالش‌های جدی از جمله احتمال تعطیلی تاسیسات تولیدی مواجه خواهد شد.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس در رویدادی در تورین گفت: «اگر کسی بخواهد رقبای چینی را به بازار ایتالیا معرفی کند، باید مسئولیت عواقب تصمیمات سخت و نامحبوبی که در ادامه راه گرفته می‌شوند را هم بپذیرد. اگر ما تحت فشار قرار داریم، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که به تلاش‌هایمان برای افزایش تولید با هدف رقابتی ماندن، شتاب دهیم و آن‌ها را به مرحله عمل برسانیم.»

تاوارس معتفد است که ورود چینی‌ها به ایتالیا به معنای از دست رفتن سهام استلانتیس از بازار و واگذار کردن بخشی از آمار فروش به برندهای خودروسازی چینی است. او می‌گوید: «در این صورت، ما به کارخانه‌های تولیدی که امروز داریم، نیاز چندانی نخواهیم داشت. ما آماده مبارزه هستیم اما در هر مبارزه‌ای، تلفات هم وجود دارد.»

مدیرعامل گروه استلانتیس در ادامه گفت که شایعات جدا شدن این گروه از ایتالیا حقیقت ندارد و «اخبار جعلی» است. کارلوس تاوارس در طول چند ماه گذشته، چالش‌هایی جدی و عمومی با دولت ایتالیا داشته و خواهان افزایش توان تولیدی این گروه در ایتالیا بوده است.

تاوارس در مراسم رونمایی و افتتاح کارخانه تولید جعبه‌دنده‌های الکتریکی‌شده دوکلاچه (eDCT) برای خودروهای هایبریدی و پلاگ‌این هایبریدی گروه در تورین حضور داشت. او در حاشیه این رویداد اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، تولید پرفروش‌ترین محصول گروه خود یعنی فیات پاندا را گسترش دهد. نسخه درون‌سوز بنزینی پاندا در سال ۲۰۲۷ کنار گذاشته خواهد شد. قرار است که‌ یک مدل جدید الکتریکی‌شده نیز تا پایان امسال به خط تولید این محصول اضافه شود.

نظر دهید


در همین زمینه