شبکه‌های اجتماعی

مینی برای خانواده

آشنایی با مینی کلاب‌من به بهانه ورود به ایران

پرشیا خودرو به تازگی فروش و خدمات پس از فروش محصلات مینی را در ایران آغاز کرده است. این شرکت قصد دارد مدل‌های کوپر پنج در، کانتری‌من و کلاب‌من را در ایران آغاز کند.
کلاب‌من یک خودروی خانوادگی است که ب‌ام‌و آن را با نشان مینی توسعه داده است. نسل نخست این خودرو که از سال 2007 به بازار معرفی شد. این خودرو در حقیقت نسخه بلندتر مدل سه در بود که طول آن 24 سانتی‌متر و فاصلخ دو محور آن 8 سانتی‌متر نسبت به نسخه معمولی افزایش یافته بود و دو در کوچک نیز برای راحتی در سوار و پیاده شدن سرنشین‌های عیب، بعد از ستون B در نظر گرفته شد.
ایده ساخت این خودرو به موریس مینی ماینر تراولر باز می‌گردد که به عنوان نسخه استیشن مینی ماینر در دهه 60 میلادی تولید می‌شد.
نسل دوم کلاب‌من که به تازگی وارد ایران شده، برای نخستین بار در نمایشگاه فرانکفورت سال 2015 به نمایش در آمد. این خودرو بر پایه پلتفرم UKL2 گروه ب‌ام‌و طراحی شده و از سیستم محرک جلو استفاده می‌کند. کلاب‌من خانودگی‌ترین محصول مینی‌است. یک خودروی چند منظوره پریمیوم که مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری آن، شیوه باز شدن درهای فضای بار آن است و همچنین چراغ‌های عقب آن که خلاف دیگر مدل‌های مینی به صورت افق طراحی شده است. این ویژگی بارز در چگونگی باز شدن در های عقب که تعریفی جدید در سطح خودروهای پریمیوم ایجاد کرده، موجب شده موسسه iF جایزه طراحی سال 2016 در بخش خودروهای سواری را به این خودرو تقدیم کند. هر سال بیش از 5500 اثر از حدود 59 کشور در این موسسه بین‌المللی ثبت‌نام می‌شود.
کلاب‌من در ایران با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود که 192 اسب‌بخار نیرو و 280 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت به وسیله یک جعبه دنده 8 سرعتی به چرخ‌های جلوی کلاب‌من منتقل می‌شود. کلاب‌من با این پیشرانه و وزن 1435 کیلوگرم، تنها در 7.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و تا 228 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. مینی مصرف سوخت شهری، جاده و ترکیبی کلاب‌من را به ترتیب 7.1، 5 و 5.8 لیتر اعلام کرده است.
مهم‌ترین امکانات کلاب‌من در بازار ایران را می‌توان سیستم صوتی Harman Kardon، تایرهای ران‌فلت، سقف پانوراما، حافظه صندلی راننده، سیستم تهویه هوای هوشمند، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم هوشمند فنربندی اسپرت، سیستم باز و بسته شدن در ها بدون سوییچ، کروز کنترل هوشمند، هد آپ دیسپلی، صندلی‌های برقی جلو کجهز به گرم‌کن، سیستم مسیریاب مینی و شارژ بی‌سیم تلفن همراه دانست.
پرشیا خودرو، مینی کلاب‌من را در بازار ایران با قیمت 450 میلیون تومان عرضه می‌کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه