شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کارما ایوارا
رقیب فراری پوروسانگوئه

 هنریک فیسکر، موسس شرکت خودروسازی فیسکر که پیش‌تر با ورشکستگی مواجه شد، اکنون با برند جدیدی به نام کارما در عرصه تولید خودروهای برقی لوکس فعالیت می‌کند. جدیدترین محصول این شرکت، یک شاسی‌بلند بزرگ و قدرتمند به نام ایوارا است. کارما این خودرو را یک گراند تورر بلندقامت توصیف می‌کند که قابلیت‌های آفرودی نیز دارد و طراحی آن پیش‌نمایشی از زبان طراحی آینده این برند با نام کامت لاین است.

شرکت کارما اعلام کرده است که قصد دارد شاسی‌بلند برقی لوکس خود، ایوارا را به تولید انبوه برساند. اولین مدل‌های این خودرو به صورت پلاگین هیبرید و در سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه خواهند شد. با توجه به اینکه کارما هنوز تا رسیدن به تولید پایدار و جلوگیری از تکرار ورشکستگی راه درازی در پیش دارد، جزئیات دقیقی از پیشرانه و قدرت ایوارا منتشر نشده است. با این حال، با توجه به مشخصات فنی کوپه اسپرت جیسرا، می‌توان انتظار داشت که ایوارا نیز دارای قدرتی حدود ۶۰۰ اسب بخار و بردی نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر باشد.

 

مشخصات ظاهری کارما ایوارا

کارما ایوارا با طراحی جسورانه و آینده‌نگرانه، نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. در نگاه اول، ایوارا با کاپوت کشیده و کابین عقب‌رفته شباهت‌هایی با فراری پوروسانگوئه دارد. با این حال، ایوارا با طراحی داخلی مینیمالیستی و استفاده از مواد طبیعی، رویکردی متفاوت نسبت به پروسانگوئه دارد که بر راحتی و آرامش سرنشینان تمرکز می‌کند. خطوط تیز و برجسته بدنه، چراغ‌های باریک و کشیده، و رینگ‌های آلیاژی بزرگ، به ایوارا ظاهری اسپرت و پویا بخشیده است.

طراحی ایوارا نشان‌دهنده تلاش کارما برای ایجاد یک هویت بصری قوی و متمایز در بازار خودروهای برقی است. با توجه به پیشرفت‌های فناوری در زمینه نمایشگرها و مواد سبک‌وزن، انتظار می‌رود که در مدل‌های آینده ایوارا شاهد طراحی داخلی حتی پیچیده‌تر و آینده‌نگرانه‌تری باشیم.

کارما ایوارا با ترکیبی هوشمندانه از زیبایی و عملکرد، ظاهری خیره‌کننده دارد. بدنه این خودرو بر روی چرخ‌های آلیاژی مدرن سوار شده که علاوه بر زیبایی، به بهبود هندلینگ و کاهش وزن خودرو کمک می‌کنند. خروجی‌های هوای تعبیه شده در پشت چرخ‌ها، علاوه بر ایجاد ظاهری اسپرت، به خنک‌سازی ترمزها و بهبود آیرودینامیک خودرو کمک می‌کنند.

سقف و ستون‌های سیاه‌رنگ به همراه زیرسپرهای فیبرکربنی، گلگیرهای برجسته و آینه‌های جانبی، کنتراستی جذاب ایجاد کرده و به ایوارا ظاهری عضلانی و قدرتمند بخشیده‌اند. لوگوی کارما در بالای دو چراغ LED باریک و کشیده قرار گرفته و هویت بصری این برند را به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های اصلی نیز با طراحی آینده‌نگرانه خود، هماهنگی کاملی با سایر عناصر طراحی خودرو دارند.
استفاده گسترده از خطوط تیز و برجسته در کنار سطوح صاف و منحنی، به ایوارا ظاهری پویا و اسپرت بخشیده است. این طراحی نه تنها زیبایی بصری خودرو را افزایش داده، بلکه به بهبود عملکرد آیرودینامیکی آن نیز کمک کرده و در نتیجه، مصرف سوخت را کاهش داده و پایداری خودرو را در سرعت‌های بالا بهبود بخشیده است.

طراحی چراغ‌های عقب ایوارا، با خطوط باریک و کشیده ظاهری چشم‌نواز به خودرو بخشیده است. دیفیوزر بزرگ این خودرو نیز با دو چراغ LED عمودی که به نظر می‌رسد نماد اصلی برند ایوارا یا حتی کل زبان طراحی جدید کارما باشد، تکمیل شده است. این طراحی حساب‌شده و هدفمند، به بخش عقب خودرو جلوه‌ای جذاب بخشیده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه