شبکه‌های اجتماعی

Sکلاس تمام‌الکتریکی در راه است

عرضه در سال 2020

مرسدس‌بنز خود را برای تولید نمونه الکتریکی لوکس‌ترین سدانش آماده می‌کند. این مدل به احتمال زیاد با نام جدید EQ S وارد خواهد شد. همچون نمونه برقی Cکلاس با برچسب Pure EV، بنز کم‌کم در حال تغییر ذهنیت ما پیرامون S کلاس است.
شاید تصور خودرویی در هیبت S کلاس با موتور الکتریکی دور از ذهن باشد، اما به نظر می‌رسد که با ورود EQ S، موج جدیدی از عرضه سوپر لوکس‌های الکتریکی به راه می‌افتد. در مصاحبه‌ای که سایت Autocar با مدیر ابر پروژه‌‌های دایملر، Michael Kelz، داشت، به این نکته اشاره شد که از استراتژی‌های آینده مرسدس، عرضه خودرو‌های بزرگ و تجملاتی با پیشرانه الکتریکی است تا این برند قدیمی به عرصه رقابت با تسلا موتورز آمریکا برود. همچنین آقای کلز خاطر نشان کرد که از مزایای خودرو‌های الکتریکی، کاهش اوورهنگ (فاصله سپر تا محور) در جلو و عقب، نسبت به خودرو‌های بنزینی است که در اتومبیلی چون S کلاس، افزایش فضای کابین را در پی دارد.
نمونه کانسپت EQ S از قبل ساخته و توسعه داده شده است و بنا به صحبت‌های کلز، زمان احتمالی ورود این محصول به بازار جهانی را می‌توان 2020، و یا در بدترین حالت ممکن 2022 تخمین زد. علاوه بر این دو سدان، می‌توان انتظار ورود اعضای دیگری از خانواده جذاب الکتریکی‌های بنز را هم در سر داشت، یک هاچ‌بک پاک همچون EQ A و یا شاید هم یک کراس‌اوور جدید به نام EQ C Crossover. این در حالی است که وجود خارجی این دو مدل هرگز دور از انتظار نخواهد بود و به خصوص در مورد نمونه اول، احتمال عرضه نسخه مینی‌کراس یا CUV آن در 2019 به طور جدی وجود دارد.
در اخبار منتشره از سوی بنز، احتمال حضور یک نسخه پلاگ‌این هیبرید از نسل سوم CLS هم وجود دارد که بر روی همان پلت‌فرم MRA مرسدس بنز سوار می‌شود. در حال حاضر برنامه‌ای برای طراحی و تعبیه درگاه شارژ، برای مدل‌های هیبریدی بنز وجود ندارد اما در صورت تصمیم به عرضه نسخه‌های پلاگ‌این هیبرید، نیاز به وجود آن یا حداقل یک تکنولوژی جایگزین احساس می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه