شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل کاملا خودران و بدون فرمان اپل سال 2025 عرضه می‌شود
اتومبیل فارسی - رندری از اتومبیل اپل

آیا باید منتظر جادوگری از اپل بود؟

 

 

به گزارش اتومبیل فارسی به نقل از بلومبرگ شرکت اپل می‌خواهد خودروی خودرانش را در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند. خبرگزاری بلومبرگ از قول منابعی آگاه در شرکت اپل خبر داده که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۵ یک خودروی کاملا خودران وارد بازار کند. اپل در چند سال گذشته، تولید خودرو را همزمان در دو مسیر مختلف طی کرده است. هدف از برنامه اول، ساخت خودرویی است که شبیه ‌خودروهای کنونی فرمان دارد و هوش مصنوعی در مناطقی مشخص کنترل آن را در دست می‌گیرد. مسیر دوم، ساخت خودرویی است که کاملا خودران است و اصلا فرمان ندارد.


ماشین خودران اپل 2025 می‌آید
اپل به تازگی مدیریت پروژه ساخت خودروی خود را به کوین لینچ، مدیر پروژه ساخت ساعت‌ اپل سپرده و بلومبرگ می‌گوید با تصمیم او این شرکت تصمیم گرفته راه دوم که ساخت خودروی کاملا خودران است را پیش‌ ببرد.

 

اپل در سال‌های گذشته هیچ اطلاعاتی درباره پروژه ساخت خودرو منتشر نکرده و به گزارش اخیر بلومبرگ هم واکنش نشان نداده است.

 

منابع بلومبرگ که از این پروژه اطلاع دارند می‌گویند طرح‌هایی از خودرو دیده‌اند که در آن فرمان کاملا حذف شده و تنها یک سیستم کنترل دستی برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است. به گفته این منابع صندلی‌های ماشین طوری طراحی شده که سرنشینان روبه‌روی هم می‌نشینند و نمایشگر در وسط خودرو گذاشته شده تا همه به آن دسترسی داشته باشند. اپل در طراحی فناوری خودران از رقیبانی مانند گوگل، اوبر و کارخانه‌های خودروسازی عقب‌تر است و سیستم‌هایی که این شرکت‌ها طراحی کرده‌اند هنوز با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

 

اپل در حال حاضر ۶۹ شاسی‌بلند لکسوس را به سیستم خودران خود مجهز کرده و آنها را در ایالت کالیفرنیا آزمایش می‌کند.

 

 

نظر دهید