شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سیتروئن C3 AirCross
جزئیات کامل سیتروئن C3 Aircross جدید

 نسخه جدید سیتروئن C3 که پیش از این توسط سایپا در بازار ایران عرضه شد و توانست امتیاز بالایی در مقبولیت میان خریداران کراس‌اوورهای سگمنت B به دست آورد، به زودی با موتورهای بنزینی، هیبریدی و برقی عرضه می شود.

 

مشخصات فنی مدل Aircross سیتروئن C3

پس از رونمایی اولیه در ماه آوریل، شرکت سیتروئن جزئیات کامل سیتروئن C3 Aircross جدید را ارائه کرد. این خودرو یک کراس اوور جذاب و با قیمت مناسب است که با پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی و برقی عرضه خواهد شد. مدل پایه نسخه جدید سیتروئن C3 مجهز به یک پیشرانه بنزینی PureTech توربوشارژ با توان خروجی ۱۰۱ اسب بخار است. این پیشرانه مطابق با استانداردهای یورو ۷ بوده و به یک گیربکس دستی شش سرعته متصل می‌شود. مشتریانی که به دنبال گزینه سازگارتر با محیط زیست هستند، می‌توانند نسخه هیبریدی را انتخاب کنند. نسخه هیبرید کراس اوور جمع و جور سیتروئن دارای یک پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری PureTech با توان خروجی ۱۳۴ اسب بخار است. این پیشرانه مجهز به یک موتور الکتریکی ۲۸ اسب بخار است که به یک گیربکس دو کلاچه متصل شده است. این موتور الکتریکی توسط یک باتری ۴۸ ولتی لیتیوم-یونی که در زیر خودرو تعبیه شده، تغذیه می‌شود.

اما نسخه جذاب‌تر سیتروئن C3، مدل برقی آن است. این نسخه از یک باتری ۴۴ کیلووات ساعت لیتیوم آهن فسفات بهره می‌برد.باتری سیتروئن C3 برقی یک موتور الکتریکی ۱۱ اسب بخاری را تغذیه می‌کند. سیتروئن اعلام کرده است که این باتری، کراس اوور محبوب این خودروساز را به حداکثر ۱۴۵ کیلومتر در ساعت و بردی بیش از ۳۰۰ کیلومتر می‌رساند. هنگامی که شارژ باتری خودرو کم است، یک شارژر سریع DC ۱۰۰ کیلوواتی می‌تواند آن را تنها در ۲۶ دقیقه از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد برساند. در حالت استفاده از برق AC در منزل، برای دستیابی به نتیجه مشابه به زمانی بین ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه تا ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه نیاز است. هرچند که خودروی برقی طرفداران زیادی ندارد اما سیتروئن اعلام کرده است که نسخه دیگری در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. این شرکت اطلاعات زیادی در مورد این نسخه جدید ارائه نکرده است، اما ادعا کرده که بردی بیش از ۴۰۰ کیلومتر را از این خودرو خواهید دید!

 

مشخصات ظاهری سیتروئن C3 جدید

صرف‌نظر از پیشرانه‌ها، نسل دوم C3 Aircross به عنوان یک SUV واقعی طراحی شده است. در نتیجه، ظاهر این خودرو "قاطع‌تر، عضلانی‌تر و مستحکم‌تر" به نظر می‌رسد. این صرفاً یک شعار تبلیغاتی اغراق‌آمیز نیست، چرا که سیتروئن C3 از یک طراحی جدید و قدرتمند بهره می‌برد که شامل روکش بدنه پلاستیکی و گلگیرهای حجیم می‌شود. این مدل همچنین به طور قابل توجهی بزرگتر از نسل قبلی خود بوده و هم‌اکنون دارای طول ۴۳۹۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۶۷۰ میلی‌متر است. علاوه بر این، کراس اوور جدید سیتروئن اکنون بیشتر از ۲۰۰ میلی‌متر فاصله از زمین دارد. سیتروئن جزئیات زیادی درباره این محصول منتظر نکرده است، اما با توجه به تصاویر منتشر شده خریداران می‌توانند منتظر چراغ‌های جلو LED و چرخ‌های ۱۶ یا ۱۷ اینچی باشند.

 

امکانات ایمنی سیتروئن C3 Aircross

در سیتروئن C3 لوگوهای جدید و بزرگ شده و "پوشش‌های" جلو و عقب قابل تغییر به دلخواه مشتریان تعبیه شده است. پوشش‌های مذکور در رنگ‌های مختلف ارائه می‌شوند. فضای داخلی در عین سادگی، یک طراحی مینیمالیستی دارد. در کنار این موارد، نسخه Aircroos سیترونئن C3 با 2 پیکربندی پنج و هفت نفره عرضه خواهد شد. در مورد نسخه هفت نفره، این مدل می‌توان به صندلی‌های Citroen Advanced Comfort با ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر فوم اضافی اشاره کرد. از دیگر نکات برجسته آن؛ کلاستر دیجیتال، فرمان دو شاخه کوچک و سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی همراه با Android Auto و Apple CarPlay است. این مدل همچنین دارای تهویه مطبوع و شارژر بی‌سیم ۱۵ وات برای تلفن‌های هوشمند است. به لطف مجموعه‌ای از سیستم‌ها از جمله ترمز ایمنی فعال، دستیار حفظ لاین فعال و هشدار راننده سیتروئن جدید حرفهای قابل توجهی در زمینه ایمنی دارد. به این موارد، سامانه سرعت سنج، دستیار نور بالا، تشخیص نقطه کور، دوربین دید عقب و حسگرهای پارک جلو / عقب اضافه شده است.

بنابر اعلام سیتروئن؛ سیستم تعلیق Advanced Comfort به صورت استاندارد در این خودرو استفاده می‌شود. این سیستم تعلیق دارای ضربه‌گیرهای هیدرولیک پیشرونده دوگانه است و مانند یک ضربه گیر کوچک ثانویه عمل کرده و باعث بهبود بیشتر آسایش سرنشینان می‌شود. Citroen C3 Aircross هم‌اکنون در کشور فرانسه قابل سفارش است و قیمت‌گذاری آن برای نسخه بنزینی از ۱۹,۴۰۰ یورو آغاز می‌شود. نسخه هیبریدی این خودرو با قیمت ۲۵,۵۰۰ یورو و نسخه برقی آن با قیمت پایه ۲۷,۴۰۰ یورو به فروش می‌رسد.

 

AutomobileFa Citroen C3 Aircross 2 14030412

نظر دهید


در همین زمینه